۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۳۰۴
رهبر شیعیان بحرین:

جهانیان فریب گفت وگوی صوری آل خلیفه را نمی خورند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین تاکید کرد: جهانیان فریب گفت وگوهای نمایشی آل خلیفه را نخواهند خورد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به گسترش ظلم و ستم در جهان گفت: بحران های جهان روز به روز در حال گسترش بوده و دردها و غصه های مردم در پی دوری از دین و آموزه های خداوند متعال و فراموشی ارزش ها رو به افزایش است. روزی فرامی رسد که زمین از مصائب و بشریت از ستم ها آزاد می شود، ولی این نجات بدست نظام های حاکم محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جهان در انتظار منجی است افزود: خداوند متعال برای تحقق این امر، فردی را می فرستد که دین خدا سراسر جهان را بر اساس اوامر، احکام و عدالت الهی اداره می کند.

آیت الله عیسی قاسم بر لزوم بازگشت بشریت به خداوند متعال و دین اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: زمین در تاریکی غرق و از ظلم و جور آکنده شده است و با حرکت های دموکراسی، کمونیستی، ملی، سرمایه داری، سوسیالیزم، سکولاریزم، استکبار و سایر جنبش ها نجات نخواهد یافت. نجات بشریت و زمین از ظلم و ستم کنونی تنها با بازگشت به خداوند متعال و شریعت اسلام و اداره زمین بر اساس رهبری امام زمان (عج) و یاران باوفایش در عصر غیبت و ظهور محقق می شود.

رهبر شیعیان بحرین از برگزاری گفت وگوی ملی از سوی رژیم آل خلیفه ابراز شگفتی کرد وادامه داد: مشخص نیست دولت به چه دلیلی اقدام به برگزاری این گفت وگوها کرده است، اگر اصلاحات سیاسی مساله اصلی کشور است، چرا به این مورد پرداخته نمی شود. فساد سیاسی مهم ترین و بزرگ ترین مساله ای است که کشور با آن روبروست، ولی کسانی برای این مذاکرات انتخاب شدند که همه چیز را ایده آل و سیاست کشور را در بهترین وضع ممکن جلوه دهند.

وی تصریح کرد: مذاکره کنندگان نظام تنها در پی این هستند که وضعیت کنونی را مطلوب نشان دهند و از اجرای هرگونه تغییری جلوگیری کنند. این امر به فساد و پسرفت اوضاع منجر می شود و اصلاحات را به حاشیه می راند. به مذاکره کنندگان می گویم از مذاکرات دست بردارند، زیرا اعتقاد به ایده آل بودن وضع سیاسی به وخیم تر شدن اوضاع منجر می شود.

شیخ عیسی قاسم رژیم را به پایان دادن گفت وگوهای صوری دعوت کرد و بیان داشت: اگر هدف از برگزاری این گفت وگوها قانع کردن جهانیان است، باید بگویم که خارجی ها یا حامی نظام هستند و یا بی طرف. اگر حامی دولت هستند که نیازی به قانع شدن ندارند و اگر بی طرف باشند فریب مذاکرات اینچنینی را نخواهند خورد.

خطیب جمعه شهر دراز خاطر نشان ساخت: این موضوع در قبال شهروندان بحرینی نیز صادق است. حامیان نظام در داخل کشور از اقدامات رژیم علیه ملت حمایت کرده و حتی خواستار افزایش خشونت و تروریسم علیه مردم هستند و کسانی که مخالف رژیم آل خلیفه هستند با سرکوب و ظلم شدیدی که متحمل می شوند، مذاکرات را به هیچ وجه قبول ندارند.

وی اصلاحات را تنها عامل پایان بحران در بحرین خواند و تاکید کرد: خواسته های معارضه بسیار روشن و آشکار است، ملت با تاکید بر اصلاحات نشان داد که خواسته های آن از سایر ملت های عربی کم تر است./980/ب901/گ
ارسال نظرات