۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۹۵۹
نویسنده مصری:

بازگشت روابط با ایران از اهداف اصلی انقلاب مصر است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده برجسته مصری، بازگشت روابط دوستانه مصر با جمهوری اسلامی ایران را از اهداف اصلی انقلاب این کشور خواند.
راهپيمايي ميليوني در مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، موسی حال، نویسنده معروف مصر در مقاله ای که در مجله عقیدتی این کشور منتشر شد به بررسی مساله تقریب میان شیعیان و اهل سنت و تلاش دشمنان برای سنگ اندازی در برابر این امر پرداخت.

در این مقاله آمده است: پس از آنکه احمد الطیب (شیخ الازهر) راه و روش روسای سابق این مرکز را در پیش گرفت دست های روشن حامی وحدت به اجتماع و یکپارچگی شیعیان و سنی ها امیدواری شده و تلاش های فراوانی کردند. نزدیکان شیخ الازهر، مقدمات سفر تاریخی وی را به لبنان فراهم کردند و تا شیعیان و سنی ها این کشور بتوانند فرصت را از کسانی که درصدد ضربه زدن به وحدت هستند بگیرند.

موسی حال افزود: شیخ الازهر قرار بود در این سفر، در دیدارهای مردمی با شیعیان و اهل سنت دیدار کند و تماس های فراوانی از سوی شیعیان و سنی ها این کشور با شیخ الازهر گرفته شد و همگان از این سفر شادمان بودند، ولی دست های پلید و سمی در نظام ظالم مبارک مانع این سفر شدند و این سفر تاریخی را ناکام گذاشت تا اینکه دوران مبارک که به شدت بر فتنه های مذهبی تاکید داشت و دشمنی با ایران را در برنامه های اصلی خود قرار داده بود به پایان رسید.

این نویسنده مصری اظهار داشت: حسنی مبارک همه روابط مصر با کشورهای اسلامی را قطع کرده بود و انقلاب آمد تا بار دیگر به بازسازی پل های ویران شده مصر با دوستانش بپردازد و فتنه های مذهبی میان شیعیان و سنی ها را از بین ببرد، اما با وجود این، هنوز صداهای کسانی که وحدت مسلمانان را بازیچه قرار داده و سیل اتهامات را متوجه شیعیان می سازند شنیده می شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشت رابطه مصر با ایران و لبنان از اهداف اصلی انقلاب است تصریح کرد: این دست ها و حنجره ها چیزی جز ادامه شکاف میان شیعه و سنی نمی خواهند و بر گسترش دشمنی میان سنی های مصر با برادران شیعه در ایران و لبنان پافشاری می کنند.

موسی حال، این افراد را مزدور دشمنان اسلام خواند و تاکید کرد: باید قاطعانه بگویم که افرادی که از تقریب میان سنی و شیعه جلوگیری می کنند مزدوران دشمنان اسلام هستند و از سوی آنان اجیر شده اند تا جهان اسلام همواره گسیخته باشد و به یکپارچگی نرسند.

در پایان این مقاله آمده است: شیعیان و اهل تسنن تنها در مسائل فقهی با هم اختلاف نظر دارند و کسانی که در جهت شعله ور شدن آتش فتنه تلاش می کنند با این مسائل فقهی بیگانه اند. سنی و شیعه اشتراک های بسیار فراوانی با هم دارند و این اشتراک ها به مراتب از اختلافاتشان بیشتر هستند./980/ب901/گ
ارسال نظرات