۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۸۹۳
خطیب جمعه نجف:

با ادامه حضور اشغالگران در عراق به شدت مخالفیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق به شدت مخالفت کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه عید سعید فطر که صبح امروز در حسینیه کبری برگزار شد با تمدید مدت حضور نیروهای اشغالگر در عراق به شدت مخالفت کرد و گفت: ما به شدت با تمدید بقای نیروهای بیگانه در عراق مخالف هستیم و می خواهیم تجربه استقلال را به موفقیت برسانیم.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت عراق افزود: گرچه وضعیت خدمات رسانی دولت مورد رضایت ما نیست، ولی به هیچ وجه در صدد سرنگونی دولت و ناکام ساختن تجربه نوین عراق نیستیم و از موفقیت های عراقی ها در قالب پیروزی بر فتنه های مذهبی، جنگ های داخلی، بحران ها و تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می کنیم. تجربه عراق هم اکنون به الگویی برای سایر ملت ها تبدیل شده است.

حجت الاسلام قبانچی انفجار حسینیه شیعیان بصره و مسجد سنی های بغداد را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: انفجارهای تروریستی که در مسجد ام القری رخ داد و بیش از 65 شهید و مجروح در پی داشت و همچنین انفجاری که پیش از آن در حسینیه شیعیان بصره انجام گرفت و 60 تن از شهروندان شیعه در آن شهید و زخمی شدند نشان داد که تروریست ها به شیعیان یا سنی ها وابسته نیستند.

خطیب جمعه نجف به موفقیت های ملت عراق در نظام نوین اشاره کرد و ادامه داد: ملت عراق با هوشیاری و حضور همیشه در صحنه مراجع تقلید توانست موفقیت های بی نظیری را در زمینه های سیاسی، امنیتی و فرهنگی بدست آورد و تشکیل دولتی که همگان در آن نقش دارند از مهم ترین موفقیت های سیاسی به شمار می آید.

وی درباره مقاومت عراقی ها در برابر تهاجم فرهنگی تصریح کرد: مسجد، نماز جماعت و نماز جمعه توانستند در برابر تهاجم فرهنگی علیه دین، اسلام و شیعیان اهل بیت (ع) در عراق مقاومت و موفقیت های بی نظیری را در این زمینه ثبت کنند، سایر ملت ها نیز باید از این تجربیه عراق استفاده کنند و جوانان خود را به سوی مبارزه با تهاجم فرهنگی سوق دهند.

سید صدرالدین قبانچی بر نیاز عراق به علما و اندیشمندان اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: عراق به شدت به توانایی های علما و اندیشمندان اسلامی نیازمند است تا رسالت اسلام و اهل بیت (ع) در داخل کشور و در سایر کشورهایی که در حال گام برداشتن به سوی آزادی هستند انتشار یابد.

خطیب جمعه نجف جوانان را به حضور در حوزه های علمیه دعوت کرد و گفت: عراق در حال حاضر با بحران توانایی های دینی مواجه است و از جوانان می خواهم به فراگیری علوم اهل بیت (ع) در حوزه های علمیه بپردازند و خانواده ها نیز فرزندان خود را به حضور در حوزه های علمیه دعوت کنند، حضور برادران اهل سنت در این حوزه ها نیز ضروری است و از آنان می خواهم به حوزه علمیه بپیوندند.

وی از سرنوشت سیاه قذافی یاد کرد و خاطر نشان ساخت: جهان عرب با تحول عظیمی روبرو شده است و حکام یکی پس از دیگری در حال سرنگونی هستند و ملت ها به سوی آزادی گام برمی دارند. یکی از بزرگ ترین دیکتاتورهای منطقه یعنی قذافی که بیش از 42 سال بر ملت لیبی حکومت کرد و طعم ذلت را به آنان چشاند هم اکنون فراری است و از سوی ملت به شدت تحت پیگرد قرار گرفته است.

حجت الاسلام قبانچی همزمانی سرنگونی صدام با شهادت سید محمد باقر صدر را درس بزرگی خواند و تاکید کرد: همزمانی سرنگونی صدام دیکتاتور که یکی از اولیای خداوند یعنی سید محمد باقر صدر (ره) را به قتل رسانده بود با شهادت این عالم بزرگ و همچنین سرنگونی قذافی در سالگرد روزهای ربودن امام موسی صدر درس های بزرگ و عبرت آموزی را به همراه دارد./980/ب901/گ
ارسال نظرات