۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۳۴۴
نخست وزیر ترکیه اعلام کرد؛

ناوهای جنگی ترکیه از کمک های بشردوستانه به غزه حمایت می کنند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که ناوهای جنگی این کشور، کشتی های حامل کمک های بشردوستانه به غزه را همراهی می کنند.
ناوگان آزادي
به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه الجزیره با تاکید بر اینکه اجازه تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به ناوگان های کمک به مردم غزه را نمی دهد گفت: ناوهای جنگی ترکیه وظیفه حمایت از کشتی های کمک های بشردوستانه به مردم غزه است و از این پس، اجازه تجاوز رژیم صهیونیستی به کشتی ها همانند حمله به ناوگان آزادی را نمی دهد.

وی بر لزوم ایستادگی در برابر استفاده یکجانبه این رژیم از منابع طبیعی دریای مدیترانه تاکید کرد و افزود: ترکیه به عنوان عضو ناتو کشتی های جنگی بیشتری را با هدف گشت، روانه این آب ها می کند تا از سوء استفاده اسرائیل از منابع طبیعی منطقه مدیترانه جلوگیری شود.

اردوغان تصریح کرد: همانگونه که می دانید رژیم صهیونیستی خود را در تصرف مناطق اقتصادی دریای مدیترانه صاحب حق می داند و می خواهد از گازهایی که در این دریا وجود دارند به نفع خود بهره ببرد.

نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: خواهید دید که رژیم به هیچ وجه به این خواسته خود نمی رسد، زیرا ترکیه گام های را در منطقه برداشته و بر محافظت از آب های بین المللی استوار و ثابت قدم است.

وی پایان محاصره غزه را خواستار شد و تاکید کرد: تا هنگامی که رژیم صهیونیستی به دلیل یورش به ناوگان آزادی از ترکیه عذرخواهی نکند و به محاصره غزه پایان ندهد روابط با این رژیم تیره خواهد بود.

گفتنی است در پی خودداری رژیم غاصب از عذرخواهی از ترکیه به دلیل حمله به ناوگان آزادی و کشته شدن جمعی از شهروندان ترک در این حادثه، روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی تیره شده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات