۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵
خطیب جمعه نجف:

حوزه علمیه نجف پویا و حاضر در صحنه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف، حوزه علمیه و علمای نجف را پرچمدار اصلاحات و تغییر عنوان کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در دیدار با قشرهای مختلف مردم این شهر با اشاره به نقش حوزه علمیه نجف در تحولات عراق گفت: نقش حوزه علمیه و مراجع تقلید در تحولاتی که عراق با آن روبرو شد پررنگ است. این تحولات سبب عزت تشیع شده و به همین دلیل است که صدها طلبه از کشورهای عربی و سایر کشورها به سوی حوزه علمیه نجف روانه شده اند.

وی حوزه علمیه را پویا توصیف کرد و افزود: حوزه علمیه هم اکنون به شدت پویا و حاضر در صحنه است و تنها به درس و تالیف بسنده نکرده و نقش آن در تصمیمات مهم کشور به خوبی دیده می شود.

حجت الاسلام قبانچی علما را پرچمدار اصلاحات خواند و تصریح کرد: حوزه علمیه نجف و علمای آن، پرچمدار اصلاحات و تغییر هستند. جهان امروزه به سوی اصلاحات که دعوت اصلی پیامبران و اهل بیت (ع) بوده متوجه شده است.

خطیب جمعه نجف اظهار داشت: ما باید هویت شیعی خود را هیچگاه از یاد نبریم، کشتی اسلام و اهل بیت (ع) به سرعت در حال حرکت در جهان است و جهانیان به شدت به دنبال زلزله اسلام که سرنگونی ظالمان و دیکتاتورها را در پی دارد می گردند.

وی ادامه داد: ما امروزه شاهد برافروخته شدن شعله های تشیع در عراق که امیرمومنان علی (ع) آن را تاسیس کرده هستیم و نجف اشرف نیز به عنوان پایگاه تشیع اهل بیت (ع) در سراسر جهان است.

سید صدرالدین قبانچی شیعیان را سرچشمه اصلاحات جهانی عنوان کرد و بیان داشت: شیعیان که صبر و فداکاری های بسیاری در تاریخ تقدیم کرده اند پروژه فکری و عقایدی را دنبال می کنند و حوزه علمیه، هیئت های حسینی، خطبا، مداحان و قشرهای مختلف شیعیان، پرچم اصلاحات در جهان را برافراشته و اولین کسانی هستند که طاغوت و ظلم را سرنگون کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات