۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۲۳۷۰
در راهپیمایی دیروز؛

مصری ها قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شهروندان مصری، امروز بر لزوم قطع رابطه با رژیم اشغالگر تاکید کردند.
مصر راهپيمايي ضد صهيونيستي در مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، راهپیمایی بزرگ موسوم به «جمعه تغییر روند»، دیروز با حضور هزاران تن از شهروندان مصری در میدان تحریر قاهره برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با سر دادن شعارهایی بر لزوم توقف فوری صادرات گاز به رژیم صهیونیستی، اخراج سفیر این رژیم از قاهره و تجدید نظر در معاهده کمپ دیوید تاکید کردند.

شهروندان مصری همچنین با شعارهای «ملت خواستار اعدام دیکتاتور مخلوع است»، «ملت در پی استقلال دستگاه قضاست» و «انقلاب به کجا می رود» پاکسازی سازمان های دولتی از عناصر ناپاک را خواستار شدند.

تدوین جدول زمان بندی شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، واگذاری امور اداره کشور به نهادهای مدنی، توقف محاکمه های نظامی، پاکسازی همه دست نشانده های حسنی مبارک از سازمان ها و ارگان های دولتی و لغو فعالیت سیاسی همه رهبران حزب منحل در مصر از دیگر خواسته های معترضان بود.

شیخ مظهر شاهین، خطیب جمعه قاهره نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بر لزوم محاکمه فوری قاتلان انقلابیون تاکید کرد و گفت: مصری های اجازه نمی دهند خون فرزندانشان هدر رود.

وی از شهادت کذب شهود دادگاه حسنی مبارک انتقاد کرد و افزود: همه دستگاه ها و سازمان های دولتی باید از لوث مسوولان فاسد پاک شوند.

خطیب جمعه قاهره تصریح کرد: انقلابیون قدرت فراوانی برای حفظ آرامش بهره مند هستند و بر مسالمت آمیز بودن انقلاب تاکید ویژه دارند./980/ب902/گ
ارسال نظرات