۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۱۴۷

راهپیمایی شهروندان مصری در برابر سفارت عربستان در قاهره

خبرگزاری رسا ـ جمع کثیری از شهروندان مصری با تجمع در برابر سفارت عربستان در قاهره، اخراج سفیر آل سعود را خواستار شدند.
راهپيمايي ضد سعودي در مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از خانواده های بازداشت شدگان مصری با تجمع در برابر سفارت عربستان سعودی در قاهره نسبت به ادامه بازداشت فرزندان خود در زندان های آل سعود اعتراض کردند.

راهپیمایی کنندگان با برافراشتن عکس های بازداشت شدگان که بر روی آنها «اسیران شکنجه شده» نوشته شده بود از بی توجهی دولت مصر و شورای نظامی به بازداشت شهروندان مصری از سوی نیروهای امنیتی آل سعود ابراز تاسف کردند.

معترضان با صدور بیانیه ای با اشاره به بی گناهی زندانیان، دولت عربستان را به آزادی این افراد فراخوانده و از شورای نظامی خواستند نسبت به حرمت و کرامت شهروندان مصری بی توجه نباشند.

خانواده های اسیران ضمن تاکید بر اینکه 6 ماه پیش، نامه ای به پادشاه عربستان مبنی بر آزادی زندانیان بی گناه بدست سفیر این کشور در قاهره داده اند تاکید کردند که این نامه هیچ گاه به پادشاه عربستان نرسید تا این افراد بی گناه همچنان در زندان باقی بمانند.

شهروندان مصری با اشاره به اینکه این اقدام دولت عربستان مبنی بر بازداشت جوانان مصری و زندانی کردن آنان بدون هیچ محاکمه ای، توهین به ملت مصر، تجاوز به ارزش های اسلامی و نادیده گرفتن قوانین و عرف بین الملل است بر لزوم اخراج سفیر عربستان از مصر تاکید کردند./980/ب902/گ
ارسال نظرات