۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۳۶۳
خطیب جمعه قفول بحرین:

اصلاحات سیاسی نقشه راه پایان بحران است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین، اجرای اصلاحات واقعی سیاسی را نقشه راه پایان بحران در کشور عنوان کرد.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) این شهر، پایمال شدن اراده ملت را بزرگ ترین خطر برای بشریت خواند و گفت: شکست و پایمال شدن اراده ملت ها از بزرگ ترین خطرهایی است که بشریت را مورد تهدید قرار می دهد و نظام های سیاسی حاکم که می خواهند به سلطه خود بر ملت ها ادامه دهند از این شیوه استفاده می کنند.

وی افزود: این نظام های در پی آن هستند که مردم را خوار، ذلیل و سرسپرده سازند، زیرا بیداری اراده ملت به معکوس شدن واقعیت جامعه تبدیل می شود و مقدمات قیام را فراهم می کند.

علامه الغریفی تصریح کرد: نظام های عادل و دموکراسی بر خلاف نظام های ظالم به شدت در پی اعطای آزادی به شهروندان هستند و بر لزوم نظارت مردم بر عملکرد دولت تاکید می ورزند.

خطیب جمعه قفول با اشاره به اینکه این نظام ها از حمایت ملت برخوردار هستند اظهار داشت: ملت هایی که از اراده کامل جهت بیان نظارت خود، محاسبه دولت و دفاع از حقوق مشروع خود بهره مند هستند و با قتل و قلع و قمع و سرکوب مواجه نمی شوند هیچگاه به دشمنی با نظام سیاسی خود نمی پردازند و هیچ نیازی به قیام و پرداخت بهای گرانی نظیر خون و جان و ناموس و دارایی نمی بینند و همواره در امنیت و آرامش بسر می برند.

وی نظام های سیاسی را به مشارکت مردم در صحنه های مختلف دعوت کرد و ادامه داد: نظام های سیاسی اگر با ملت خود دوست باشند و آنها را شریک خود بدانند شاهد دفاع همه جانبه ملت از نظام خواهند بود و هیچگاه با قیام و درگیری مواجه نمی شوند، ولی نظام های حاکم که مردم را دشمن خود می دانند در آستانه بحران های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... قرار دارند و نمی توانند از انفجاری که در آستانه آن هستند فرار کنند.

سید عبدالله الغریفی اوضاع بحرین را بحرانی خواند و تاکید کرد: هنگامی که از بحرین سخن می گوییم باید کاملا شفاف و صادق باشیم، البته این شفافیت به معنای فحش و اتهام پراکنی نیست، بلکه همه ما وظیفه داریم از وطن دفاع کنیم و از سخنان نفاق صفتی که کشور را به گسترش بحران سوق می دهد خودداری ورزیم.

این عالم برجسته بحرینی بیان داشت: اوضاع بحرین همچنان بحرانی است و نمی توانیم با گفتن اینکه اوضاع مطلوب است خودمان را فریب دهیم. راه حل های فراوانی هستند که می توانند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهند، اما مقامات همچنان به روش هایی پافشاری می کنند که اوضاع را وخیم تر کرده و بحران را بحرانی تر می کند.

وی تدابیر نظامی جهت پایان بحران را شکست خورده عنوان کرد و گفت: گزینه های امنیتی و نظامی کاملا ناکام و شکست خورده هستند و ناامیدی را در کشور پدید آورده اند. تنها راه نجات کشور از بحران کنونی اجرای اصلاحات واقعی است و تا هنگامی که این امر محقق نشود نباید نسبت به بهبود اوضاع امیدوار بود .

علامه سید عبدالله الغریفی نظام های سیاسی را به اجرای اصلاحات ریشه ای و جدی فراخواند و خاطر نشان ساخت: اصلاحات سیاسی واقعی و ریشه ای در حقیقت نقشه راهی روشن، صادق، جدی و شفافی جهت پایان بحران هاست و اگر نظام های سیاسی نخواهند از این نقشه راه استفاده کنند باید در انتظار پسرفت اوضاع و مرگ بارقه های امید در دل مردم باشند.

خطیب جمعه قفول اجرای اصلاحات را ساده ترین راه برای ریشه کن شدن بحران توصیف کرد و افزود: اصلاح ساده ترین و ارزان ترین راه جهت پایان بحران است و استبداد کاملا در مقابل این نقطه قرار دارد و علاوه بر اینکه بهای سنگینی دارد راه را برای گسترش فساد سیاسی هموارتر می سازد./980/ب902/گ
ارسال نظرات