۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۹۶۱
رهبر شیعیان بحرین:

امام حسین به همه بشریت تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر دراز بحرین، امام حسین (ع) و عاشورا را متعلق به همه بشریت و همه زمان ها عنوان کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در ششمین همایش عاشورا که از روز گذشته در این کشور با شعار «همایش عاشورا و جنبش های عاشورایی» در سنابس آغاز بکار کرد اسلام را دین صلح طلب توصیف کرد و گفت: اسلام دین صلح است و سلامت عقل و جان ها و سلامت هر آنچه به صلح منجر می شود را خواهان است.

وی افزود: دین اسلام به شدت و در زمینه های مختلف بر صلح تاکید دارد و به این نکته اذعان دارد که اسلام، سیاست و صلح است، این امری است که در در هیچ مکتب و دینی غیر از اسلام دیده نمی شود.

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: تلاش های ما باید در محور توحید منحصر باشد، زیرا توحید تنها راه بی بدیل جهت بنای بشریت و پیشگیری از شرارت هاست و حال حاضر و آینده انسان ها را تامین می کند و بشریت را به سوی بازسازی خود و جامعه سوق می دهد.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به فداکاری های بی نظیر امام حسین (ع) در راه اسلام اظهار داشت: امام حسین (ع)، کربلا و عاشورا و همه فداکاری ها و قهرمانی هایی عاشورا فقط در راه توحید و اسلام به نمایش گذاشته شد.

وی امام حسین (ع) را متعلق به همه بشریت عنوان کرد و ادامه داد: امام حسین (ع) به گروه خاصی از امت و به زمان محددی اختصاص ندارد، بلکه متعلق به همه بشریت و زمان های مختلف است. آنچه به امام حسین (ع) و زندگی و نامشان تعلق دارد نباید در چهارچوبی خاصی قرار گیرد به طوری که نسبت به فراگیری نام ایشان خدشه وارد سازد.

شیخ عیسی قاسم بیان داشت: عاشورای اباعبدالله (ع) برای نجات، پیشرفت، بهبود وضعیت و وحدت همه امت است و هر اقدامی که به ضرر امت بوده و وحدت آن را مورد هدف قرار می دهد به شدت با عاشورا فاصله دارد. روز عاشورا روزی است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود و درس های انقلابی فراوانی را از این روز بزرگ می گیریم.

خطیب جمعه شهر دراز بر لزوم پیشرفت روش های تبلیغی عاشورا تاکید کرد و گفت: ارزش های والای عاشورا همواره ثابت هستند، ولی روش های تبلیغی سازمان ها و خطبا باید همواره در حال پیشرفت باشند. تبلیغ به هیچ وجه نباید از ضوابط شرعی خارج شود و هیچ بهانه های برای عادی جلوه دادن این امر قابل قبول نیست.

وی حفاظت از انقلاب حسینی را ضروری خواند و تاکید کرد: حفاظت از انقلاب حسینی در برابر خدشه ها به نگهبانی و هوشیاری دائمی نیازمند است، چهارچوب این نهضت نیز نباید مهم تر از خود نهضت جلوه داده شود. پیشرفت تبلیغ کاملا مهم است، اما هنگامی که بدون بررسی های ویژه انجام گیرد به گسترش انحرافات منجر می شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات