۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۷۳۴
انقلابیون بحرینی اعلام کردند؛

آمریکا و انگلیس مسوول وخامت حال رییس جنبش الحق هستند

خبرگزاری رسا ـ انقلابیون بحرینی، آمریکا و انگلستان را مسوول وخامت حال رئیس جنبش الحق عنوان کردند.
شيخ حسن المشيمع رئيس جنبش حق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار خبرهایی مبنی بر جلوگیری حکومت بحرین از معالجه شیخ حسن المشیمع، رئیس جنبش «حق» که باعث انتشار سلول های سرطانی در گردن وی و وخامت حال او شده است، انقلابیون بحرین حکومت آل خلیفه، آمریکا و انگلیس را مسوول سلامتی المشیمع دانستند.

در همین راستا ائتلاف 14 فوریه طی بیانیه ای مقامات آمریکایی و انگلیسی را مسوول سلامتی المشیمع دانست و تاکید کرد: نظام نامشروع بحرین که از سوی استکبار جهانی حمایت می شود، شیخ المشیمع را به محض بازگشت از سفر درمانی خود بازداشت کرد و در شرایط نامناسب زندان قرار داد.

از سوی دیگر هم پیمانی انقلاب بحرین بیانیه ای صادر کرد که در قسمتی از آن آمده است: این جریان، وضیعت حسن المشیمع، دبیر کل جنبش "حق" که به دلیل شرایط نامناسب زندان و قرار دادن مواد سمی در نقاط مختلف بدن وی توسط نیروهای امنیتی ،در شرایط نامناسب به سر می برد، را با نگرانی پیگیری می کند. این فرد از مبارزان بی نظیری است که همواره در برابر ظلم و استبداد در بحرین ایستاده است و برپایی دولت عدالت و برابری از خواسته های اوست.

سازمان بین المللی حقوق بشر نیز با اشاره به این مطلب که حکومت بحرین ساده ترین حقوق بشر را در حق حسن المشیمع زیر پا می گذارد، خاطر نشان کرد: آزمایش های پزشکی نشان می دهد حسن المشیمع از سرطان در غده های لمفاوی رنج می برد و سال 2010 برای معالجه به لندن سفر کرده بود، حال آن که به علت ایستادگی وی در برابر ظلم و ستم از معالجه او خودداری شده و با وجود کهولت سن و بیماری مورد شکنجه قرار می گیرد.

این سازمان از مجامع بین الملل، سازمان های بشردوستانه و سایر فعالان حقوق بشر درخواست کرد تا همه در حمایت از المشیمع برابر حکومت بحرین بایستند و برای آزادی او اقدام کنند.

فرزند حسن المشیمع نیز با اشاره به فعال شدن سلول های سرطانی در پدر خود گفت: در حالی که پدرم به 7 ماه زمان برای معالجه نیاز دارد، و می بایست هر دو ماه شیمی درمانی کند تا سلول های سرطانی فعال نشوند، نیروهای بحرینی او را زندانی کرده و به شکنجه وی می پردازند.

گفتنی است منابع بحرینی اعلام کردند که مقامات این کشور از رساندن خدمات درمانی به شیخ المشیمع جلوگیری کرده و تلاش می کنند تا وی را با سم ترور کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات