۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۹۳۳
با هدف حفظ وحدت ملی؛

راهپیمایی مشترک مسلمانان و مسیحیان در مصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان و مسیحیان جمعه گذشته با برگزاری راهپیمایی و حرکت به سوی مرکز اسلامی الازهر، بر حفظ وحدت و اتحاد ملی در این کشور تأکید کردند.
راهپيمايي مشترك مسلمانان و مسيحيان مصر راهپيمايي مشترك مسلمانان و مسيحيان مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از مسلمانان و مسیحیان مصر با حضور در راهپیمایی بر وحدت ملی و حفظ اتحاد بین گروه‌های مختلف مصری تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در بیانیه ای مشترک ضمن هشدار به دشمنان انقلاب مصر در خصوص تفرقه میان فرقه های مختلف تاکید کردند: مردم مصر چه مسلمان و چه مسیحی، هرگز از تلاش برای تحقق وحدت ملی دست نخواهند کشید.

گفتنی است، در درگیری بین قبطی ها و نیروهای امنیتی مصر در چند روز اخیر، تاکنون بیش از 30 نفر کشته شده است، دلیل این درگیری ها تعطیلی یک کلیسا در استان آسوان مصر اعلام شده است.

قبطی ها در واقع، مسیحیان از قوم قبط هستند که حدود ده درصد از جمعیت 80 میلیونی مصر را تشکیل می دهند.

اگر چه تلاش شده است که این اقلیت نیز همچون دیگر اقلیت مسیحیان در کشور های اسلامی زندگی کنند، اما این اقلیت بارها تمایلات خود را برای جدا شدن از مصر و ایجاد یک دولت مسیحی مستقل در درون دولت مسلمان مصر اعلام کرده است.

راهپیمایان مصری بدون وابستگی حزبی، تنها برای اعلام همبستگی با خانواده‌های شهدای مسلمان و مسیحی حوادث اخیر دست به راهپیمایی زدند.

لازم به ذکر است، مقامات نظامی مصر حوادث اخیر را فتنه جدید اعلام کرده و بسیاری معتقدند قبطی ها به تحرک سایر کشور ها و همچنین رژیم صهیونیستی به چنین اقداماتی دست زده اند./982/ب902/گ
ارسال نظرات