۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۹۵۶
مجلس اعلای اسلامی عراق:

ملت مصر نسبت به فتنه ها هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ مجلس اعلای اسلامی عراق، ملت مصر را به هوشیاری در برابر فتنه های دشمنان فراخواند.
مجلس اعلاي اسلامي عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به حوادث روزهای گذشته مصر، آن را فتنه ای نامید که هدف آن ضربه زدن به کشور و ملت مصر است و از شهروندان این کشور خواست، خطراتی که مصر را در برمی گیرد، شناسایی کرده و برای جلوگیری از تکرار آن در آینده، تلاش کنند.

مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین آمادگی خود را برای تقدیم توانایی ها و امکاناتت خود و همکاری با ملت مصر و سایر کشورهای عربی برای رسیدن به مصالح آنان، اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: مجلس اعلای اسلامی عراق اتفاقات و حوادث روزهای گذشته مصر را که ده ها کشته و صدها مجروح بر جای گذاشت، را پیگیری نمود. این مجلس ضمن ابراز نگرانی، به خانواده قربانیان تسلیت عرض کرده و برای مجروحان آن شفای عاجل را آرزو دارد.

مجلس اعلی اسلامی افزود: اتفاقات اخیر، نمونه ای از فتنه هایی است که مصر و ملت آن را نشانه گرفته است، همه ملت مصر باید در قبال این فتنه ها هوشیار باشند و این اجازه را به دشمنان ندهند تا به گسترش اختلافات بپردازند.

این مجلس بر لزوم عدم تکرار حوادث مشابه در این کشور تاکید کرد و همه را به چاره اندیشی جهت حل دلایل اصلی اتفاقات اخیر و یافتن نقشه آینده برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در عین احترام به تنوع و تعددی که ویژگی کشور مصر است فراخواند.

در بخش پایانی این بیانیه با اشاره به طبیعی بودن تنوع مذهبی و نژادی تاکید شده است: این تنوع در حقیقت منشأ بی نیازی و امری مثبت است، نه مصدر مشکلات و فتنه ها. مجلس اعلی تمام توان و امکانات خود را در اختیار ملت مصر و رهبران آنان قرار می دهد و آمادگی خود را بر همکاری با همگان در راستای مصالح مصر و سایر کشورهای عربی، اعلام می کند.


گفتنی است تظاهرات هفته گذشته قطبی های مصر که در اعتراض به تخریب یک کلیسای بدون مجوز در شهر اسوان آغاز شده بود به درگیری شدید میان جوانان مسلمان و قطبی منجر شد که طی آن 25 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات