۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۲۹۰
خطیب جمعه قفول بحرین:

نظام های سرمایه داری در آستانه فروپاشی قرار گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین تاکید کرد که نظام های سرمایه داری در آستانه فروپاشی و انحطاط قرار دارند.
سيد عبدالله الغريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله الغریفی، خطیب جمعه قفول بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) این شهر با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی در غرب گفت: فریادهای غضب از وحشی گری نظام های سرمایه داری از آمریکا شروع شد و هم اکنون به اروپا سرایت کرده است. این طوفان جهانی درد ملت ها بر اثر نظام های سرمایه داری را روشن ساخت و بر اساس همین نظام است که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی قرار گرفته و ارزش ها و اخلاق آنان در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وی دین اسلام را قادر به نجات بشریت از وضعیت کنونی عنوان کرد و افزود: آنچه در این جوامع رخ داده است بشارت افول سرمایه داری را می دهد، همانگونه که کمونیست نیز در گذشته از بین رفت تا وعده الهی در پیروزی اسلام تحقق یابد. بشریت تنها در پرتو اسلام نجات خواهند یافت و می تواند بشریت را از همه بحران های فکری، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی رها کند.

علامه الغریفی تصریح کرد: این رهایی تنها بدست حضرت ولی عصر (عج) که منجی بزرگ است تحقق می یابد و همه رهبرانی که از سوی ایدئولوژی های معاصر مطرح می شوند باطل هستند و توانایی نجات جهان را ندارند، این ایدئولوژی ها به خودی خود نیز شکست خورده اند.

خطیب جمعه قفول قیام ملت های جهان را مقدمه ظهور عنوان کرد و اظهار داشت: فروپاشی نظام های بزرگ جهان با فروپاشی نظام های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آنها حاصل می شود و این امر به امید خدا همانگونه که در نظام های کمونیست رخ داد در نظام های سرمایه داری نیز محقق خواهد شد، این فروپاشی ها مقدمه ای برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) است.

وی با قرائت تعدادی از احادیث مربوط به ظهور حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد: ظهور منجی عالم بشریت بر اساس روایات وارده هنگامی رخ خواهد داد که حکام به ظلم و ستم شدید علیه مردم می پردازند و مومنان پناهگاهی برای رهایی از ظلم نمی یابند، در این زمان است که امام مهدی (ع) ظهور می کند، باطل، شر، زنا، شرب خمر و فاسد از بین می روند، مردم به سوی عبادت و دیانت و نمازهای جماعت روی می آورند، بازسازی در جهان گسترش می یابد، برکت ها مضاعف می شوند، اشرار به هلاکت می رسند، درخت ها بهره ور می شوند و دشمنان آل محمد (ص) وجود نخواهند داشت.

سید عبدالله الغریفی از بازداشت رئیس جمعیت معلمان خانم در این کشور به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: جلیله سلمان بامداد روز سه شنبه با یورش وحشانه نیروهای امنیتی بازداشت شد، مشخص نیست این تجاوزهای امنیتی تا چه هنگامی در این کشور ادامه خواهد یافت. دولت نیز نسبت به وجود تجاوز و شکنجه مردم اذعان دارد، ولی همه این موارد را اشتباهات فردی جلوه می دهد.

این عالم بحرینی ادامه داد: پافشاری بر ادامه تدابیر شدید امنیتی به بحرانی تر شدن اوضاع و انفجار جامعه منجر می شود و بلوغ سیاسی تنها امری است که می تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد./980/ب902/گ
ارسال نظرات