۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۰۵
از سوی اساتید و دانشجویان الازهر؛

راهپیمایی ضد وهابیت در مصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از اساتید و دانشجویان دانشگاه الازهر مصر، روز گذشته راهپیمایی بزرگی را علیه وهابیت برگزار کردند.
راهپيمايي در مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار تن از طلاب و استادان علوم دینی دانشگاه الازهر مصر، روز گذشته با برگزاری راهپیمایی گسترده در داخل و اطراف این دانشگاه، اقدامات علما و رهبران سلفی گرایان در این کشور را محکوم کردند.

طلاب و استادان الازهر با سر دادن شعار و برافراشتن پلاکاردهایی، خشم و نفرت شدید خود را از هجمه های انجام گرفته علیه شیخ الازهر و مفتی این کشور از سوی علمای سلفی گرا اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با اشاره به اینکه کشور مصر در آستان مرحله ای جدید و بسیار حساس قرار دارد سخنان، اقدامات و برنامه های شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی وهابیت را مختل کننده همبستگی و وحدت ملت خوانده و بر لزوم پایان این اقدامات تاکید کردند.

در بیانیه پایانی این راهپیمایی آمده است: الازهر شریف، هویت تمدن، فرهنگ و جامع مصر است و پایگاه اصلی مسلمانان سراسر جهان به شمار می آید و هیچ کس نمی تواند این دانشگاه را از نقشی که دارد دور سازد. علما، طلاب و منتسبین به الازهر شریف بر اساس اخلاق و آداب اسلامی در برابر کسانی که می خواهند به علما و جایگاه الازهر خدشه وارد کنند خواهند ایستاد.

راهپیمایی کنندگان تاکید کردند: الازهری ها با توجه به مرحله حساسی که مصر در آن قرار گرفته است از همه شهروندان می خواهند در جهت بازسازی کشور تلاش کرده و دست در دست علمای الازهر قرار دهند تا کشور به سوی ثبات و پیشرفت گام بردارد.

شیخ محمد علاء الدین از علمای مصر که در این راهپیمایی حضور داشت ضمن انتقاد شدید از عملکرد سلفی گرایان گفت: برخی از علمای سلفی گرای مصر خود را برتر از همه علما می دانند، ولی باید بدانند کسانی که این ادعا را می کنند جاهلی بیش نیستند.

گفتنی است علما، اندیشمندان و شهروندان مصری پس از پیروزی انقلاب مردمی در این کشور به شدت از اقدامات وهابیت ناراحت بوده و کشور عربستان سعودی را به حمایت مالی و معنوی این گروه متهم می سازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات