۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۰۲۶
یکی از علمای سنی عراق:

مواضع آیت الله خامنه ای در قبال وحدت عراق ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق، حمایت رهبر معظم انقلاب از وحدت و استقلال عراق را ستودنی توصیف کرد.
شيخ عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق که برای ادای اعمال حج به عربستان سفر کرده است، روز گذشته در جمع کثیری از حجاج از حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از وحدت ملی عراق تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به دیدار مسعود بارزانی با رهبر معظم انقلاب گفت: مواضع صریح و روشن حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر حمایت کامل از وحدت عراق که در دیدار با مسعود بارزانی در تهران اعلام شد از عمق ایمان و برادری اسلامی که دو کشور دوست و همسایه بر اساس آنها یکپارچه شده اند نشات می گیرد.

شیخ خالد الملا افزود: بنده از این مواضع که به صلاح عراق و ملت است تقدیر می کنم و به همه دیدگاه هایی که در جهت استقلال عراق و عدم دخالت در امور داخلی این کشور است احترام می گذارم.

رئیس مجمع علمای اهل سنت حکومت های عربی و اسلامی را به حمایت از وحدت عراق دعوت کرد و اظهار داشت: از دولت های عربی و اسلامی می خواهم تا در حفظ وحدت عراق نقش داشته باشند و به هیچ گروه عراقی اجازه ندهند تا از خاک کشورهای خود به اجرای نقشه هایی که وحدت عراق و نظام دموکراسی آن را مورد هدف قرار می دهد استفاده کنند.

وی از تلاش برخی کشورهای همجوار برای تقسیم کشور عراق به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: برخی شنیده ها حاکیست که تعدادی از کشورهای همسایه از طرح تقسیم و تجزیه عراق حمایت می کنند تا به تضعیف این کشور پرداخته و با گسترش فتنه های مذهبی میان شیعیان و اهل سنت به تاراج ثروت های عراق بپردازند.

الملا تاکید کرد: ملت عراق بیدار است و به شدت به وطن خود عشق می ورزند و نقشه های خبیثانه دشمنان را خنثی خواهند کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات