۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۸۴۱
مفتی سوریه:

ملت سوریه با تمام توان در برابر غرب ایستاده است/ کشورهای اسلامی باید راه ایران را ادامه دهند

خبرگزاری رسا ـ مفتی سوریه تاکید کرد که ملت سوریه با همه توان در برابر توطئه های غرب علیه این کشور ایستاده اند.
شيخ احمد بدرالدين حسون
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به ادامه توطئه غرب علیه این کشور گفت: تهاجم بزرگی علیه سوریه انجام گرفته است و توطئه غرب برای تقسیم سوریه همچنان ادامه دارد، ولی ملت سوریه با تمام توان در برابر غربی ها ایستاده است.

وی افزود: دست فرانسه و انگلستان در توطئه های رخ داده در منطقه بویژه سوریه کاملا آشکار است و این توطئه ها ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را شامل می شوند.

شیخ احمد حسون از حمایت سوریه از ایران در جنگ با عراق یاد کرد و اظهار داشت: حمایت کامل سوریه از ایران در جنگ با عراق با واکنش و موضع گیری شدید کشورهای عربی علیه سوریه مواجه بود و آنچه امروزه در عراق می گذرد و تهدیداتی که این کشور را در آستانه تقسیم و تجزیه قرار می دهد از سیاست های اعراب در قبال مسائل امت اسلامی نشات می گیرد.

مفتی سوریه تصریح کرد: زبان مذهب گرایی، اقلیت و اکثریت در سوریه به هیچ وجه جایی ندارد و تنها مبانی برادری اسلامی بر این کشور حاکم است و به همین دلیل، سوریه از هر کشور و گروهی که در برابر استعمار می ایستد حمایت می کند.

وی از پیشنهادهایی مبنی خروج وی از کشور خبر داد و تاکید کرد: پیش از آنکه پسرم ساریه از سوی گروه های مسلح به قتل برسد با پیشنهاد خروج از کشور مواجه شدم، به مدت 3 ساعت با این افراد گفت وگو کردم و آنها بر لزوم سرنگونی نظام بشار اسد تاکید کردند، لیکن بنده با این امر به شدت مخالفت کرده و از ترک سوریه خودداری کردم.

احمد بدرالدین ادامه داد: آنها هنگامی که مخالفت شدیدم برای عدم حمایت از نظام و خروج از کشور را مشاهده کردند به شدت خشمگین شدند و تهدید کردند که من را به قتل خواهند رساند. آشوبگران گمان کردند با کشتن پسرم می توانند عزم و اراده ام را تحت تاثیر قرار داده و از ایستادگی در برابرشان عقب نشینی می کنم.

این عالم برجسته سوری مخالفان بشار اسد را به گفت وگو با وی فراخواند و گفت: بشار اسد فردی زاهد است و به هیچ عنوان تعلقی به قدرت ندارد و تلاش می کند تا سوریه را به امنیت و ثبات کامل برساند و این آمادگی را دارد که پس از رسیدن به خواسته اش، به حرفه خود که چشم پزشکی است بازگردد.

وی تاکید کرد: بارها از معارضان خارج از کشور خواستم تا به سوریه بیایند و با بشار اسد کنند و زهد بودن وی را با چشمان خود مشاهده کرده بدانند که بشار اسد تنها در پی اصلاحات است. هم اکنون نیز این گروه ها را به حضور در سوریه و ارائه برنامه خود دعوت می کنم تا اگر برنامه های مفیدی بودند از سوی نظام اجرا شوند.

حسون اتهام نشر تشیع از سوی ایران در کشورهای اسلامی را رد کرد و اظهار داشت: ایران به هیچ وجه درصدد گسترش تشیع در سوریه و سایر کشورهای اسلامی نیست و کسانی که این ادعا را سر می دهند بهتر است به ایران سفر کنند و ببینند که اهل سنت این کشور از مدارس ویژه ای برخوردارند و هزاران دانشجوی سنی که از مذاهب چهارگانه تبعیت می کنند از مدارس و دانشگاه های مناطق سنی نشین فارغ التحصیل می شوند.

مفتی سوریه نسبت به دخالت غرب در امور داخلی این کشور هشدار داد و تصریح کرد: غربی ها باید بدانند که اگر به سوی سوریه دست دراز کنند با پاسخ محکمی مواجه شده و در آتش خشم ملت خواهند سوخت. جامعه جهانی به این دلیل در برابر سوریه ایستاده و این کشور را مجازات می کند که از تقسیم لبنان جلوگیری کرده، در برابر نقشه های استبکار در منطقه ایستاده و رابطه بسیار مطلوبی با ایران دارد. همه کشورهای اسلامی باید راه ایران را بروند و در کنار ملت و مقاومت فلسطین بیاستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: خاک فلسطین، تفاوت میان کفر و نفاق را نشان می دهد و سوریه اجازه نمی دهد تا یک ذره از خاک این کشور مورد معامله قرار گیرد و تحت تاثیر فشارهای انجام گرفته واقع نشده و عقب نشینی نخواهد کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات