۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۰۴۴
روزنامه دیلی تلگراف:

حمله نظامی به سوریه سبب باز شدن درهای جهنم در منطقه می شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از روزنامه های انگلیس، حمله نظامی به سوریه را عامل باز شدن درهای جهنم در منطقه خواند.
راهپيمايي حاميان بشار اسد در سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه دلی تلگراف انگلستان در گزارشی که دیروز منتشر کرد از درخواست های مکرر یکی از حکومت های عربی برای حمله دیپلماتیک انگلیس علیه سوریه خبر داد.

در این گزارش آمده است: یکی از دولت های عربی به صورت مستقیم با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان تماس گرفته و اتخاذ تدابیر شدیدتر علیه نظام بشار اسد و فراهم کردن زمینه های کناره گیری وی از قدرت را خواستار شده است.

دیلی تلگراف از سخنان یکی از مسوولان این کشور عربی درباره سوریه یاد کرد و افزود: این مقام عربی در گفت وگو با نخست وزیر انگستان از تفاوت دیدگاه کشورهای منطقه در قبال سوریه یاد کرده و از انگلستان خواسته است تا رهبری کشورهای مخالف نظام سوریه را به عهده گیرد.

این روزنامه انگیسی با اشاره به خطرات دخالت نظامی غرب در سوریه یادآور شد: با توجه به اینکه دخالت نظامی برای پایان دادن بحران در سوریه سبب گشودن شدن درهای جهنم در منطقه می شود گزینه نظامی فعلا مورد بررسی قرار نگرفته است.

در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است: طرح رهبری کامرون، نخست وزیر انگلستان و نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه در گروه متشکل از کشورهای عربی و غربی برای بررسی آخرین وضعیت سوریه با استقبال گسترده جهان عرب مواجه شده است.

گفتنی است اتحادیه عرب در نشست فوق العاده وزیران خارجه این اتحادیه که روز شنبه در مقر اتحادیه در قاهره برگزار شد، تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه را اعلام و از کشورهای عربی خواست سفیران خود را از دمشق فراخوانند./980/ب902/گ
ارسال نظرات