۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۲۳۱

مقتدی صدر به اتهامات ترور استاندار الانبار از سوی جریان صدر پاسخ داد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر به اتهامات مبنی بر دست داشتن این جریان در ترور استاندار الانبار واکنش نشان داد.
سيد مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق شيخ حسين الاسدي نماينده پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، متهم کردن جیش المهدی وابسته به جریان صدر عراق به دست داشتن در عملیات ترور قسام الفهداوی، استاندار الانبار عراق از سوی وی با واکنش سید مقتدی صدر، رهبر این جریان مواجه شد.

سید مقتدی صدر در پیامی از استاندار الانبار خواست تا مدارک و شواهد دال بر دست داشتن جیش المهدی در ترور وی را ارائه کند و با اتهام های بی مورد، به گناه نیافتد.

وی تاکید کرد که دستی که به سوی استاندار الانبار دراز شود را مورد بازخواست قرار داده و اگر ادعای الفهداوی علیه جیش المهدی صحت داشته باشد و دادگاه نیز این ادعا را ثابت کند با کسانی که در صدد ترور وی بودند به شدت برخورد خواهد کرد.

رهبر جریان صدر بر لزوم همبستگی ملت عراق تاکید کرد و اظهار داشت: کشور در حال حاضر به شدت به همبستگی و تسامح و کوتاه آمدن نیاز دارد و اگر این اتهام در پاسخ به سفر بنده به الانبار صورت گرفته باشد از پاسخ منفی وی تشکر می کنم و اعلام می دارم که همواره در خدمت مردم این استان خواهم بود.

حجت الاسلام صدر افزود: الانبار برای بنده هیچ تفاوتی با نجف اشرف ندارد و همانگونه که در خدمت شیعیان هستیم از اهل تسنن و اقلیت ها نیز بدون استثنا حمایت خواهم کرد.

حجت الاسلام حسین الاسدی، نماینده عضو فراکسیون همپیمانی ملی عراق نیز ضمن محکومیت اتهام وارده به جیش المهدی از سوی استاندار الانبار گفت: اتهامی که استاندار الانبار به جیش المهدی وارد کرده است در حقیقت مقدمه ای برای اعلام اقلیم شدن این استان صورت پذیرفته و مواضع جریان صدر نسبت به تاسیس اقلیم ها در این اتهام بی تاثیر نیست.

وی از رسانه ای شدن این اتهامات به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: اتهاماتی که استاندار الانبار به جریان صدر وارد کرده است کاملا غیرمسوولانه بوده و بهتر است که به دستگاه های امنیتی و قضایی مراجعه کرده تا واقعیت این ترور روشن شود.

گفتنی است قاسم الفهداوی، استاندار الانبار، روز گذشته جیش المهدی وابسته به جریان صدر را به دست داشتن در عملیات ترور خود متهم کرد که با واکنش فوری رهبران جریان صدر مواجه شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات