۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۳۰۲
ظهر امروز؛

نماینده سازمان ملل با آیت الله سیستانی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، با حضرت آیت الله سیستانی در نجف دیدار کرد.
ـآيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، مارتین کوبلر، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

وی پس از این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی از حضور در نجف اشرف ابراز خرسندی کرد و گفت: زیارت شهر نجف اشرف، افتخار بزرگی برای بنده که پنجمین هفته حضور در عراق را می گذرانم به شمار می آید، سفر به این شهر آرزوی دیرینه ام بود که امروز تحقق یافت.

کوبلر درباره هدف وی از سفر به نجف تصریح کرد: دیدار با حضرت آیت الله سیستانی، تقدیر از استاندار نجف اشرف و بازدید از این شهر که مرکز معنوی ملت عراق است از اهداف اصلی سفر بنده به این شهر بود. بنده همبستگی و تشکر ویژه خود را به همه مردم این استان که از ظلم و دیکتاتوری رنج می بردند اعلام می دارم.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل افزود: ما به فرامین و رهنمودهای آیت الله سیستانی گوش فرادادیم تا با مشکلاتی که کشور با آن روبروست آشنا شده و با تبادل نظرات بتوانیم در زمینه های سیاسی و پیشرفت به این کشور کمک کنیم و بنده به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در این دو امر مسوول به شمار می روم و با توجه به چالش های متعددی که عراق با آنها روبروست باید تلاش کرده و به فکر خدمت گزاری به ملت عراق باشیم.

وی بر خروج اشغالگران آمریکایی از عراق تاکید کرد و اظهار داشت: نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد و این امر سبب شادمانی بزرگ ملت و دولت عراق می شود، عراقی ها ثابت خواهند کرد که توانایی حفظ امنیت کشور خود را دارند و اینکه کشوری از سوی دولت خود اداره شود امری بسیار طبیعی است.

کوبلر ادامه داد: بنده در زمینه خروج نیروهای آمریکایی و چالش های پس از آن با آیت الله سیستانی بحث و تبادل نظر کردم و مطمئنا امنیت عراق از سوی نیروهای امنیتی این کشور حفظ و کنترل خواهد شد.


نماینده سازمان ملل تاکید کرد: بررسی مساله جوانان نیز از بحث های بنده با این مرجع تقلید بود، 50 درصد جمعیت ملت عراق را جوانان زیر 19 سال تشکیل می دهند و باید امکانات لازم برای آموزش و پیشرفت این قشر فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از سفر قریب الوقوع خود به کویت برای حل مشکلات عراق با این کشور و خروج عراق از بند هفتم سازمان ملل خبر داد./980/ب901/گ
ارسال نظرات