۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۳۵۲
نماینده پارلمان عراق خبر داد؛

سرقت 21 میلیارد دلاری آمریکا از عراق

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق از سرقت 21 میلیارد دلار از بودجه بازسازی کشور توسط آمریکا خبر داد.
بهاء الاعرجي نماينده پارلمان عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، بهاء الاعرجی، رئیس کمیسیون پاکسازی پارلمان عراق و عضو جریان صدر عراق از سرقت 21 میلیارد دلاری آمریکا از عراق خبر داد.

وی با ذکر خبر فوق گفت: دولت آمریکا بیش از 21 میلیارد دلار از دارایی های عراق را به سرقت برده است و این موضوع در روزهای آینده در پارلمان مورد بررسی قرار می گیرد تا اموال سرقت شده به عراق بازگردند.

الاعرجی افزود: در بررسی های دقیقی که توسط کمیسیون پاکسازی انجام گرفت مشخ شد که 21 میلیارد دلار از دارایی های عراق از سوی آمریکایی ها به سرقت رفته است و بارزس عمومی بازسازی عراق در جلسه ای که با حضور رئیس پارلمان عراق برگزار شد بر این ادعا صحت گذاشت.


نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: این اموال پیش از اشغال در اختیار آمریکایی ها قرار داشت که پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام به عراق منتقل شد، ولی به شیوه های مختلف ناپدید شدند.

گفتنی است که یکی از محققان آمریکایی به نام بوین، در ماه های گذشته از به سرقت رفتن بیش از 6 میلیارد دلار از بودجه بازسازی عراق از سوی آمریکایی ها به سرقت رفته است و این امر را بزرگ ترین سرقت تاریخ آمریکا عنوان کرده بود.

روزنامه لوس آنجلس تایمز نیز در گزارشی تاکید کرد که تحقیقات درباره سرنوشت بیش از 20 میلیون دلاری که در زمان دیکتاتوری صدام در اختیار آمریکا قرار گرفته بود و پس از سرنگونی این نظام با کیسه های پلاستیکی به عراق منتقل شده بودند همچنان ادامه دارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات