۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۵۷۹
علمای شیعه بحرین:

بحرین در خفقان امنیتی خطرناکی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای شیعه بحرین تاکید کرد که خفقان امنیتی خطرناکی بر کشور سایه انداخته است.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای شیعه بحرین در بیانیه ای از ادامه سیاست سرکوب گرایانه رژیم آل خلیفه علیه ملت این کشور به شدت انتقاد و پذیرش خواسته های مردم را تنها راه حل برای پایان این بحران عنوان کرد.

در این بیانیه آمده است: بحرین در خفقان امنیتی خطرناکی قرار دارد، این خفقان امنیتی در قالب ادامه اعتراضات مستمر فرزندان ملت، قلع و قمع شدید اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی و شهید و مجروح شدن شهروندان که آخرین موارد آن به شهادت نوجوان علی یوسف بداح بر اثر زیرگرفته شدن از سوی خودروی پلیس، مجروح شدن زهرا صالح به دلیل اصابت شیئی آهنی در سرش که در حالت بسیار بحرانی قرار دارد و به شهادت رسیدن حاج عبدالنبی کاظم العاقل به دلیل برخورد خودروی امنیتی به وی بازمی گردد، به نمایش گذاشته شده است.

شورای اسلامی علما افزود: این اوضاع بحرانی بر خلاف ادعای برخی از افراد با قلع و قمع حل نخواهد شد و بحران کشور را از واقعیت و انصاف دور می سازد و ریشه مشکلات بحرین را به فراموشی می سپارد. بن بست سیاسی که بر کشور سایه انداخته است مشکل اصلی و اساسی بحرین به شمار می آید.

علمای شیعه بحرین تصریح کردند: اصلاحات سیاسی واقعی مبتنی بر اراده ملت و تاسیس نظام دموکراسی که به حقوق اساسی مردم ایمان دارد می تواند بحران را به پایان برساند و در غیر اینصورت، بحران نه تنها باقی می ماند، بلکه عمیق تر شده و تاثیر خطرناکی بر همزیستی مسالمت آمیز، وحدت ملی، امنیت، ثبات و شکوفایی می گذارد. هیچ کدام از مخلصان به وطن از این وضعیت راضی نبوده و درصدد پایان بحران هستند.

این شورا بر لزوم اجرای اصلاحات ریشه ای تاکید کرد و اظهار داشت: راه حل های صوری و نمایشی نمی تواند به پایان مشکلات کمک کند ، زیرا ملت فداکاری های بزرگ را تقدیم نمی کند و دردهای جسمانی را تحمل نمی کند تا به اهداف نمایشی و جزئی دست یابد، بلکه هر آنچه دارد را تقدیم می کند تا تغییرات جوهری در کشور رخ داده و دوران استبداد، تبعیض، به حاشیه رانده شدن و برده داری به پایان برسد و نظام دموکراسی و حقوق انسان برپا شود.

شورای اسلامی علمای اظهار داشت: این منطق ملت ها در پرتو بهار عربی و بیداری جهان اسلام است و این ملت ها تنها با این منطق آشنا بوده و منطق دیگری را به رسمیت نمی شناسند.

علمای شیعه بحرین در بخش پایانی بیانیه خود خاطر نشان ساختند: بسیاری از افراد امیدوارند ارائه گزارش کمیته حقیقت یاب بتواند نقش مثبتی برای ایجاد راه حل هایی که حقوق ملت را ثابت کند، اراده آنان را به رسمیت بشناسد و نسبت به مردم منصف باشد ایفا کند. به هر حال، بحران سیاسی قبل و بعد از گزارش ادامه می یابد و تنها با پذیرش حقوق ملت و مطالبات عادلانه آنها محقق می شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات