۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳
برای نخستین بار پس از سقوط دیکتاتور؛

مراسم عزاداری عاشورا در مصر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری روز عاشورا، برای نخستین بار پس از سقوط دیکتاتور از سوی شیعیان مصر برگزار می شود.
نهضت عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان مصر، برای اولین بار پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری حسنی مبارک، مراسم عزاداری عاشورای حسینی را در این کشور برگزار خواهند کرد.

این مراسم با حضور گسترده شیعیان و پس از نماز ظهر و عصر در مسجد امام حسین (ع) قاهره برگزار می شود.

احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در این باره گفت: شیعیان مصر که به دلیل ترس از سیاست های ظالمانه نظام حسنی مبارک و مورد تعقیب قرار گرفتن از برگزاری مراسم عزاداری عاشورا محروم بودند، امسال و برای اولین بار پس از سرنگونی دیکتاتوری در قاهره جمع شده و مصیبت به شهادت رسیدن اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را به محضر امام زمان (عج)، مراجع تقلید و همه مومنان و آزادگان جهان تسلیت خواهند گفت.

وی افزود: بسیاری از شیعیان که به دلایل مختلف مانند دوری راه نمی توانند در قاهره حضور یابند در شهرهای خود به عزاداری می پردازند.

النفیس با اشاره به اینکه عاشورا یک نام کاملا اسلامی است تصریح کرد: کلمه عاشورا پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران باوفایش بوجود آمد و ائمه اطهار (ع) و شیعیان نیز این روز را به عزاداری می پردازند. نام عاشورا در دوران جاهلیت وجود نداشت و نامی کاملا اسلامی است.

محمد الدرینی، دبیرکل مجلس اعلای آل البیت مصر نیز از برنامه های متنوع این مجلس برای بزرگداشت روز عاشورا خبر داد.

وی تاکید کرد که به همراه اعضای این مجلس در مراسم عزاداری روز عاشورا حضور یافته و برنامه های متنوع دینی و فرهنگی ارائه خواهند کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات