۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۳۳۷
یکی از علمای الازهر:

ملت های آزادی طلب از نهضت حسینی درس بگیرند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای الازهر مصر، ملت های آزادی طلب جهان را به استفاده از درس های عاشورا دعوت کرد.
شيخ عبدالعزيز النجار از علماي الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالعزیز النجار، از علما و رئیس بخش دعوت مجمع پژوهش های الازهر در گفت وگو با شبکه خبری العالم، ملت های آزادی طلب جهان را به استفاده از حادثه عاشورا جهت آزادی و استقامت دعوت کرد.

وی گفت: امت اسلامی باید از مواضع امام حسین (ع) در عاشورای سال 61 هجری که نزاع میان حق و باطل بود بهره برند، امام حسین (ع) در عاشورا نماینده گروه حق بود و ارتش عبیدالله بن زیاد گروه باطل به شمار می رفت، نزاع حق و باطل تنها به آن دوران منحصر نبود و در زمان و مکان های مختلف تکرار می شود.

شیخ النجار امام حسین (ع) را پرچم اهل حق توصیف کرد و افزود: اباعبدالله (ع) درس ثبات در راه حق را به مردم داد و به آنان یادآور شد که تا هنگامی که در پی حق باشند به جایگاه والا دست خواهند یافت.

این عالم سنی مصری تصریح کرد: شهادت در راه حق یک فضیلیت است و کسانی که مدعی حق هستند باید مرگ در این راه را بر زندگی ذلیلانه ترجیح دهند.

وی جهانیان را به استفاده از درس های نضهت عاشورا فراخواند و اظهار داشت: ملت هایی که خواهان آزادی هستند باید ثبات و صبر را از امام حسین (ع) یاد بگیرند و به مواضع این امام در واقعه عاشورا دقت کنند.

النجار خروج علیه حاکم ظالم را جایز توصیف کرد و ادامه داد: کسانی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند، حق و حقیقت را کشتند. امام حسین (ع) با تقدیم جانش به جهانیان نشان داد که هر حاکم ظالمی باطل است و مسبب اصلی تنش و فتنه به شمار می آید.

وی تاکید کرد: افرادی که در کنار حکام ظالم قرار دارند ترس و وحشت را در دل مردم می اندازند و چنین وانمود می کنند که هر کس در پی آزادی باشد باطل بوده و از حق به دور است./980/ب902/گ
ارسال نظرات