۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۰۰۱
خطیب جمعه نجف:

اشغالگران هیچ جایی در عراق ندارند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف تاکید کرد که هیچ جایی در عراق برای اشغالگران وجود ندارد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به شادمانی ملت عراق از خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور گفت: عراق هیچ جایی برای اشغالگران ندارد و متعلق به این کشور است، همگان از خروج اشغالگران شادمان هستند و رئیس جمهور آمریکا نیز به این مساله اذعان داشته و خروج نیروهای این کشور را نقطه قوت برای عراق قلمداد کرد.

وی افزود: خروج اشغالگران از خاک عراق مساله ای اتفاقی نیست و پاسخی برای همه تلاش های سیاسی، دینی و ارتباط ملت عراق با مراجع تقلید به شمار می آید.

حجت الاسلام قبانچی با تاکید بر نقش مراجع تقلید در خروج اشغالگران از عراق تصریح کرد: یکی از روزنامه های آمریکا اعتراف کرد که آیت الله سیستانی عامل اصلی خروج اشغالگران از عراق است، خروج این نیروها به برکت هوشیاری و بیداری مردم و ارتباط مستمر آنان با مراجع تقلید حاصل شده است.

خطیب جمعه نجف باقی ماندن 15 هزار نظامی آمریکایی در عراق را غیر قابل قبول خواند و اظهار داشت: طرح باقی ماندن 15 هزار نیروی آمریکایی به عنوان کارمند سفارت این کشور در بغداد به هیچ وجه قابل قبول نیست و با سیاست های دیپلماسی جهان مغایرت است و مطمئنا اهداف و برنامه های دیگری در پشت پرده این طرح وجود دارد.

وی تاکید کرد: دولت عراق باید در مقابل این طرح بایستد و آمریکا نیز موظف است از این خواسته و طرح عقب نشینی کند.

سید صدرالدین قبانچی از فرار جنایتکار خطرناک از زندان های عراق به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: بسیار تاسف آور است که فردی که به اتهام قتل استاندار المثنی و 27 شهروند دیگر به 8 بار اعدام محکوم شده است به راحتی از زندان فرار کند و به فعالیت های تروریستی خود ادامه دهد.

استاد حوزه علمیه نجف بیان داشت: ادامه سریال فرار زندانیان از زندان های عراق سبب بی اعتمادی مردم به مسوولان شده است و این جسارت را به تروریست ها می دهد که از زندان فرار کرده و به جنایت های خود علیه ملت ادامه دهند.

وی در پایان خطبه های خود گفت: این امور در حقیقت توهین و تجاوز به کرامت عراقی ها به شمار می آید و از مسوولان می خواهم تدابیر ویژه ای را برای پایان یافتن چنین جنایت هایی بیاندیشند.

گفتنی است بر اساس توافقنامه ای که در سال 2008 میلادی میان بغداد و واشنگتن به امضا رسیده است نیروهای اشغالگر آمریکایی موظف هستند تا پایان سال جاری میلادی (2 هفته دیگر) از عراق خارج شوند./980/ب901/گ
ارسال نظرات