۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۷۶۹

تجلیل مقتدی صدر از رئیس جمهور جدید تونس به دلیل حمایت از انقلاب ملت بحرین

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق از حمایت رئیس جمهور تونس از انقلاب ملت بحرین تجلیل کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی از حمایت رئیس جمهور جدید تونس از انقلاب ملت بحرین و مبارزات آنان برای سرنگونی رژیم آل خلیفه تقدیر و تشکر کرد.

در این پیام آمده است: از رئیس جمهور تونس به دلیل حمایت از انقلاب مردم بحرین از صمیم قلب تشکر می کنم و این امر را آغازی پاک برای وی می دانم، المرزوقی با دموکراسی آغاز کرد و خواسته های وی نیز دموکراسی طلبانه است.

حجت الاسلام صدر افزود: از خداوند متعال می خواهم تا ملت آزاده و قهرمان تونس و رئیس جمهور این کشور که درس آزادی، آزادگی، وحدت و همبستگی را به ما یاد داد، حفظ کند.

رهبر جریان صدر حکام سایر کشورها را به حمایت از ملت بحرین فراخواند و افزود: امیدوارم که همه حکام عربی به اقدامات مشابهی دست بزنند و به دور از افراطی گری و خشونت از انقلاب ملت های عربی حمایت کنند.

وی از مواضع برخی از علما در قبال قیام مشروع ملت بحرین انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از علمای افراطی به شدت با انقلاب ملت بحرین به دشمنی برخواسته و این قیام را از منظر طایفه می نگرند، مگر شیعیان چه گناهی مرتکب شده اند و آیا انصاف است که صدای آنان شنیده نشده و همچنان زیر ظلم حکومتی سنی قرار داشته باشند؟

سید مقتدی صدر در ختام این پیام تاکید کرد: به خدا سوگند که انقلاب ها نه سنی، نه شیعی، نه اسلامی و نه مسیحی هستند، بلکه همه انقلاب ها مردمی بوده و در پی حقوق از دست رفته خود هستند.

گفتنی است منصف المرزوقی، رئیس جمهور جدید تونس با شرکت در تظاهرات برگزار شده در مقابل سفارت بحرین در تونس و هم صدا شدن در سر دادن شعار «بحرین آزاد است و آل خلیفه باید برود» حمایت خود را از انقلاب ملت بحرین اعلام کرد.

وی همچنین ادعای آل خلیفه مبنی بر طایفه ای بودن انقلاب ملت بحرین را به شدت رد و این قیام را بخشی از مساله ملت های عربی در برابر رژیم های دیکتاتوری عنوان کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات