۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۸۳۴
خطیب جمعه کاظمین:

انحلال پارلمان راه حل مناسبی برای پایان بحران در عراق نیست

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین، انحلال پارلمان عراق را راه حل مناسبی برای پایان بحران سیاسی در این کشور ندانست.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر از رهبران مجلس اعلای اسلامی و خطیب جمعه کاظمین در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های عراق، انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات را رد کرد و گفت: این نظرها نشان می دهد که برخی از گروه های سیاسی نسبت به پایان بحران کنونی در کشور ناامید هستند و بر فاصله شدید میان احزاب سیاسی کشور دلالت می کند.

وی افزود: بحران کنونی عراق به بالاترین حد خود رسیده است و گروه ها باید با صراحت و صداقت به درمان این وضعیت بپردازند و از اتخاذ مواضع منفعلانه و گام های سست و لرزان به شدت پرهیز کنند.

حجت الاسلام صغیر سیاستمداران را به حکمت و صبر فراخواند و تصریح کرد: ادامه قرار گرفتن کشور در بند هفتم سازمان ملل، فقدان اعتماد گروه های سیاسی به یکدیگر و وضعیت حساس و پیچیده منطقه بر همگان واجب ساخته است تا به حکمت و صبر تمسک یافته و با استفاده از این دو سلاح به مقابله با چالش ها بپردازند.

خطیب جمعه کاظمین اظهار داشت: اعتقاد دارم که سیاست همبستگی، یکپارچگی و سعه صدر می تواند به بحران های کشور پایان دهد و در مقابل، سیاست های تنش زا به گسترش بحران منجر خواهد شد.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی برگزاری نشست با حضور رهبران گروه های سیاسی را خواستار شد و ادامه داد: برگزاری میزگرد سیاسی با حضور رهبران گروه های سیاسی می تواند دروازه جدیدی برای خروج از بحران باشد و مطمئنا از راه حل هایی نظیر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات بهتر است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از گروه ها راه حل هایی را برای پایان بحران سیاسی ارائه می کنند که بسیار موقتی بوده و آینده کشور را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

گفتنی است فراکسیون العراقیه که مخالف نظام کنونی عراق است و به شدت به عربستان سعودی وابستگی دارد بلافاصله پس از خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق به سنگ اندازی شدید در راه فعالیت های دولت اقدام کرده و عضویت اعضای خود را در پارلمان به حالت تعلیق درآورد.

از سوی دیگر، انتشار خبر دست داشتن طارق الهاشمی از رهبران فراکسیون العراقیه و معاون رئیس جمهور عراق در جنایت های تروریستی علیه ملت، صدور حکم بازداشت و فرار وی به اقلیم کردستان بر بحران سیاسی کنونی در این کشور افزود./980/ب902/گ
ارسال نظرات