۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۱۱۰
اسماعیل هنیه در نماز جمعه خارطوم مطرح کرد:

قدس در معرض خطری واقعی و جدی است

خبرگزاری رسا ـ اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در ادامه سفر خود به سودان در نماز جمعه مسجد النور خارطوم حضور یافت و گفت: قدس امروز بیش از گذشته نیاز به حمایت و کمک مسلمانان دارد.
اسماعيل هنيه
به گزارش خبرگزاری رسا اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین به همراه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس برای شرکت در همایش بین المللی حمایت از فلسطین به سودان سفر کرده است.

وی در نماز جمعه مسجد النور خارطوم در جمع نمازگزاران گفت: رژیم صهیونیستی به شدت در حال ساخت شهرکهای صهیونیستی و محو آثار اسلامی است و به طور علنی نیز شهر قدس را که متعلق به مسلمانان است پایتخت دائمی اعلام کرده است. بنابراین برای جلوگیری از این اقدامات نیاز به زلزله‌ای شدید از سوی مسلمانان است تا این فعالیتها متوقف شود.

وی افزود: قدس در خطری جدی است. این حرف من سخن تبلیغاتی نیست. اشغالگران مشغول یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و تغییر دادن چهره قدس و مسجدالاقصی و دور کردن نمایندگان از قدس و نابود کردن منازل هزاران فلسطینی هستند.

هنیه تاکید کرد: قدس اکنون نیازمند موضع عربی اسلامی و نیازمند یاری سیاسی، رسانه‌ای و انسانی است.

هنیه در ادامه خطبه های نماز جمعه به تشریح محاصره بیش از 5 ساله رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و نیز جنگ اواخر سال 2008 و دیگر توطئه های طراحی شده علیه دولت خود در غزه پرداخت.

لازم به ذکر است، هنیه در راستای سفر دوره ای خود به تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی، پس از مصر و سودان قرار است در ادامه به تونس و تعدادی دیگر از کشورهای عربی و اسلامی سفر کند./982/ب902/گ
ارسال نظرات