۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۰۴۳۷
خطیب جمعه نجف:

اربعین حسینی حماسه ای جاویدان در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف، زیارت میلیونی اربعین حسینی را حماسه ای جاویدان از سوی شیعیان توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در مصاحبه با شبکه ماهواره ای الشرقیه عراق، فرارسیدن اربعین حسینی را به شیعیان و مسلمانان سراسر جهان تسلیت گفت و درباره پیاده روی میلیونی پیروان اهل بیت (ع) به سوی کربلا تصریح کرد: زیارت اربعین حسینی حماسه ای جاویدان است که در تاریخ بی نظیر بوده و ما شاهد معجزه ای با حضور 15 میلیون تن هستیم.

وی افزود: همه مردم در این ایام به فکر خدمت به زائران هستند و حتی به شستشوی لباس و پاهای زائران نیز می پردازند، این صحنه ها در هیچ جای جهان دیده نمی شود. خدمت گزاری اهل سنت به زائران و برپایی هیئت خدمت گزاری به زائران از سوی مسیحیان در کلیسای حضرت مریم (س) بغداد اوج وحدت ملی ملت عراق را نشان می دهد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به اینکه زیارت اربعین جهانی شده است، تصریح کرد: یکی از شرکت های چینی که در عراق حضور دارد نیز سال گذشته از تعطیلات خود صرف نظر کرده و به خدمت گزاری و پخش غذا به زائران پرداختند، این امر بر جهانی بودن نهضت حسینی دلالت دارد.

خطیب جمعه نجف اظهار داشت: شیعیان اهل بیت (ع) در اربعین حسینی به صورت گروه های میلیونی عازم کربلا می شوند تا با خاندان عصمت و طهارت ابراز همدردی کنند، پیاده روی میلیونی شیعیان در اربعین حسینی قابل تقدیر و تجلیل است.

استاد حوزه علمیه نجف در بخش دیگری از سخنان خود از عبور ملت عراق از فتنه و جنگ های مذهبی یاد کرد و ادامه داد: شیعیان، سنی ها و اقلیت های مختلف ملت عراق توانستند از فتنه های مذهبی و جنگ داخلی عبور کرده و عراق نوینی را ترسیم کنند.

وی درباره نقش مراجع تقلید در تقویت نظام سیاسی نوین عراق تاکید کرد: امام حسین (ع) درس ارتباط با خداوند متعال و مرجعیت دینی را به ما آموخت، مراجع تقلید جایگاه ویژه ای در میان ملت دارند و همانگونه که روزنامه ناشیونال آمریکا بیان داشت، آیت الله سیستانی عامل اصلی خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود.

سید صدرالدین قبانچی خروج اشغالگران آمریکای از عراق را عید بزرگ توصیف کرد و بیان داشت: امروز حادثه عظیمی در عراق رخ داده و استقلال و افتخار ملی بزرگی برای کشور بوجود آمده است. نیروهای آمریکایی هر کشوری را که اشغال کردند از آن کشور خارج نشدند، اما ملت عراق به دلیل ارتباطی که با اهل بیت (ع) و مراجع تقلید دارند، موفق شدند اشغالگران را از خاک کشور خارج سازند و همه این موفقیت ها به برکت امام حسین (ع) است./980/ب902/گ
ارسال نظرات