۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۱۱۵۲

رئیس جمهور عراق انفجار تروریستی علیه عزاداران حسینی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس جمهور عراق، جنایت تروریستی علیه عزاداران اربعین حسینی در بصره را به شدت محکوم کرد.
جلال طالباني رئيس جمهور عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق در بیانیه ای جنایت تروریستی علیه عزاداران حسینی در شهر بصره را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: گروه های تروریستی در تلاشی جدید برای گسترش فتنه های مذهبی و بروز جنگ داخلی در عراق، هیئت های عزاداری حسینی را مورد هدف قرار می دهند که در آخرین مورد با انفجاری جنایت کارانه ده ها تن از شهروندان بی گناه بصره را به خاک و خون کشیدند که صدها شهید و مجروح به دنبال داشت.

جلال طالبانی افزود: هدف قرار دادن زائران امام حسین (ع) که نماد فداکاری، شهادت و انکار نفس به شمار می آید، تجاوز به ارزش های نیکی و محبت است و قبح این جنایت را به مراتب بیشتر کرده است.

رئیس جمهور عراق بر لزوم یکپارچگی و همدلی ملت تاکید کرد و اظهار داشت: تروریست ها درصددند تا تلاش های انجام گرفته برای حل مشکلات و تقریب دیدگاه های گروه های سیاسی را ناکام ساخته و از تحقق این امر جلوگیری کنند.

وی ایستادگی همگانی در برابر این جنایت ها را خواستار شد و تصریح کرد: سیاستمداران، علما، شیوخ عشایر، اندیشنمدان، نویسندگان و صاحبان رسانه باید در برابر قدرت های شر ایستادگی کرده و به محکومیت اکتفا نکنند، بلکه باید وحدت کلمه و صف را حفظ کنند و کشور را به سوی امنیت و ثبات سوق دهند.

طالبانی نیروهای امنیتی را به هوشیاری بیشتر فراخواند و تاکید کرد: نیروهای امنیتی باید تلاش های خود را مضاعف کرده و در تدابیر امنیتی خود تجدید نظر کنند تا بتوانند با چالش های پیش رو مقابله کنند.

گفتنی است در انفجار تروریستی که امروز در میان عزاداران اربعین حسینی در منطقه الزبیر بصره رخ داد 59 عزادار شهید و 137 تن دیگر زخمی شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات