۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۱۵۳
در پی هتک حرمت اجساد در افغانستان؛

شیخ الازهر مصر: نظامیان آمریکایی با تمدن و انسانیت بیگانه هستند

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر، هتک حرمت نیروهای آمریکایی به اجساد شهروندان افغانی را محکوم کرد.
احمد الطيب شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در در پیامی هتک حرمت اجساد افغان از سوی نیروهای آمریکایی در این کشور که نوار ویدیوئی آن در روزهای گذشته منتشر شد را به شدت محکوم کرد.

وی از این اقدام نیروهای آمریکایی به شدت ابراز انزجار کرد و اظهار داشت که این اقدام، تجاوز آشکار به حرمت شهدای افغانی به شمار می آید.

احمد الطیب تاکید کرد: هتک حرمت شهدای افغانی با همه مبانی تمدن بشری و قوانین بین المللی مغایر است و این اقدام نشان می دهد که آمریکایی ها با تمدن غریبه هستند.

شیخ الازهر ادامه داد:سربازان آمریکایی که به اجساد افغانی توهین کرده اند، چیزی به نام انسانیت و اخلاق نمی شناسند و با این مفاهیم بیگانه اند.

گفتنی است پخش ویدیویی که نشان می دهد چهار نظامی آمریکایی به روی چند جسد افغانی ادرار می کنند، موجی از عکس العمل و اعتراض را در پی داشت.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان، روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از وقوع چنین رویدادهایی در افغانستان به شدت ابراز تاسف کرد.

انجمن روابط آمریکا و مسلمانان در واکنش به این نوار ویدیویی تاکید کردند که اگر ویدیو مورد تایید قرار گیرد، رفتاری دور از شان ارتش آمریکا را به تصویر می کشد.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز با اشاره به اینکه اجساد متعلق به عناصر طالبان هستند از هتک حرمت نیروهای خود به این اجساد ابراز تاسف کرد و این اقدام را به دور از ارزش های و معیارهای اخلاقی خواند./980/ب902/گ
ارسال نظرات