۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۵۴۸
خطیب جمعه کاظمین:

قطر و رژیم صهیونیستی پیشگامان دخالت در امور داخلی سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از قطر و رژیم صهیونیستی به عنوان پیشگامان دخالت در امور داخلی سوریه نام برد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه شهر مقدس كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمع کثیری از زائران سوری که برای مشارکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی به عراق آمده بودند، روز گذشته با حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در دفتر وی دیدار و گفت وگو کردند.

زائران سوری در این دیدار از آخرین تحولات و آشوب های فتنه انگیزان سخن گفته و تاکید کردند که گروه های مسلح مخالف نظام به شدت به دشمنی با شیعیان پرداخته و جمع کثیری از خانواده ها را مجبور به خروج از استان حمص کرده اند.

آنان همچنین با اشاره به برنامه های دشمنان سوریه برای تغییر نظام سیاس این کشور، نسبت به خطرات ادامه فتنه های موجود هشدار دادند.

حجت الاسلام صغیر نیز بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در فتنه سوریه تاکید کرد و گفت: فتنه در سوریه از سوی برخی کشورهای منطقه و جهان مورد حمایت قرار گرفته و تنها رژیمی که بیشترین منفعت را از این فتنه ها بدست می آورد، رژیم اشغالگر است که محرک اصلی این فتنه نیز به شمار می آید.

وی از مواضع ترکیه در قبال سوریه به شدت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه سوریه در دام صهیونیست ها قرار گرفت و به مواضع شدید علیه نظام کنونی سوریه روی آورد، البته نمی توان از نقش قطر در دخالت های مستمر بیگانگان در امور داخلی سوریه غافل شد.

خطیب جمعه کاظمین نسبت به ادامه وضعیت کنونی در سوریه هشدار داد و تصریح کرد: گرچه اشتباهاتی از سوی دولت سوریه در قبال شهروندان رخ داده بود، لیکن همگان باید متوجه باشند که این فتنه به ضرر همگان است و ادامه وضعیت موجود سبب پشیمانی همه خواهد شد.

شیخ جلال الدین صغیر با اشاره به جایگاه استراتژیک سوریه در منطقه اظهار داشت: سوریه و وضعیت استراتژیک آن نشان می دهد که سوریه یک کشور معمولی نیست و اگر بیگانگان بخواهند دخالت نظامی در این کشور داشته باشند، خطر بسیار بزرگی در انتظار منطقه خواهد بود.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی ملت سوریه را به ایستادگی در برابر فتنه گران دعوت کرد و ادامه داد: ملت سوریه باید یکپارچگی خود را حفظ کرده و با عنصر وحدت به مقابله با فتنه گران و دخالت های بیگانگان بایستند. وحدت تنها یک شعار نیست، بلکه عاملی برای ناکام ساختن و رسوا کردن فتنه های داخلی است

وی علما را به متحد کردن ملت سوریه فراخواند و بیان داشت: شهروندان سوری باید از علمایی که سابقه آنها مشخص است و حرص فراوانی برای حفظ مصالح عمومی کشور دارند، پیروی کنند و مطمئن باشند اگر به رهنمودهای مراجع گوش فرادهند می توانند بر بحران کنونی فائق آیند./980/ب902/گ
ارسال نظرات