۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۷۹۴
یکی از علمای سنی عراق:

حمایت از ایران اسلامی وظیفه ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق حمایت از جمهوری اسلامی ایران را وظیفه ای همگانی عنوان کرد.
شيخ عبدالوهاب الملا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رئیس مجمع علمای اهل سنت عراق در بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است با اشاره به نقش رهبران ایران در تحکیم وحدت اسلامی گفت: نقش مثبت و بزرگ رهبران ایران اسلامی در وحدت مسلمانان بسیار پررنگ است و این نقش در زمینه های مختلف باید به جهانیان بازگو شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با حمله گسترده ای از سوی دشمنان اسلام مواجه شده است و همه ما وظیفه داریم در برابر کسانی که می خواهند ایران را از جهان اسلام جدا سازند، ایستادگی کنیم، زیرا ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای از همه مسلمانان حمایت می کند.

شیخ خالد الملا تلاش علمای عراق برای ریشه کن شدن فتنه های مذهبی را ستود و تصریح کرد: فتنه مذهبی که آمریکا و برخی کشورهای عربی در عراق بوجود آورند از سوی علما مورد مقابله واقع شده و آنان بارها نسبت به پیامدهای این فتنه ها هشدار دادند. نباید و نمی توان نقش علما را در وحدت ملت عراق نادیده گرفت.

رئیس مجمع علمای اهل سنت بر لزوم حضور معاون رئیس جمهور عراق در دادگاه تاکید کرد و اظهار داشت: پرونده طارق الهاشمی کاملا قضایی است و هیچ ارتباطی با سیاست ندارد، وی به دلیل پستی که در اختیار دارد از این قدرت برخوردار است که به اظهار نظرهای مختلف بپردازد.

وی ادامه داد: الهاشمی باید در دادگاه حضور یابد و از خود دفاع کند، اما اگر بخواهد دستگاه قضایی را نادیده بگیرد مرتکب اشتباه شده است. براساس رای دادگاه عراق بود که الهاشمی توانست به پست معاونت ریاست جمهوری دست یابد.

الملا از سخن گفتن از اقلیت بودن سنی ها در عراق انتقاد کرد و بیان داشت: بیش از 97 درصد شهروندان سنی در انتخابات گذشته عراق شرکت کرده وحضور آنان از برادران شیعه نیز پررنگ تر بوده است. ما نباید از اکثریت شیعه و اقلیت سنی در عراق سخن بگوییم، زیرا صدام بر اساس چنین مسائل طایفه ای به کشتار شیعیان می پرداخت.

این عالم عراقی نسبت به جنگ القاعده علیه شیعیان هشدار داد و خاطر نشان ساخت: جنگ کشتار جمعی علیه شیعیان عراق انجام می گیرد و بیانیه های از سوی گروهک تروریستی موسوم به دولت عراق اسلامی درباره آغاز جنگ علیه شیعیان صادر شده است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نمی توان در برابر چنین بیانیه های سکوت اختیار کرد، این گروه تروریستی از سوی قطر و عربستان حمایت می شود و در جنایتی که از سوی اعضای این گروهک تروریستی در بصره صورت گرفت بیش از 70 تن کشته شدند.

شیخ خالد عبدالوهاب الملا ایستادگی در برابر برنامه های تروریستی را خواستار شد و گفت: القاعده 2 شب پیش، جنگ علیه شیعیان عراق را اعلام کرد تا این کشور بار دیگر به صحنه ای برای نزاع های خونین مبدل شود. بیگانگان می خواهند با اراده مردم بازی کنند و فتنه های مذهبی را دوباره به کشور بازگردانند./980/ب913/گ
ارسال نظرات