۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۴۵۹
سخنگوی رسمی حماس:

دولت وحدت ملی فلسطین به برنامه سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین پایبند نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی رسمی جنبش حماس با رد سخنان اخیر عباس، تاکید کرد که دولت وحدت ملی فلسطین به برنامه سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین پایبند نخواهد بود
سامي ابوزهره، سخنگوي رسمي حماس
به گزارش خبرگزاری رسا، سامی ابوزهری، سخنگوی رسمی جنبش حماس، سخنان اخیر محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، مبنی بر اینکه دولت وحدت ملی فلسطین به برنامه های سیاسی این تشکیلات در خصوص رژیم صهیونیستی پایبند خواهد بود را رد کرد.

سخنگوی جنبش حماس با ابراز مخالفت حماس با برنامه های سیاسی ابومازن، تاکید کرد: دولت وحدت ملی فلسطن هیچ ارتباطی با برنامه های تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد داشت.

وی همچنین افزود: دولت وحدت ملی که قرار است طبق توافقنامه دوحه تشکیل شود دارای وظایف محدود و معینی است و یک دولت موقت است که هیچ ارتباطی به هیچ یک از برنامه های سیاسی [گروه های فلسطینی] نخواهد داشت.

گفتنی است که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز گذشته در مراسم استقبال از کنسول جدید ایتالیا در بیت المقدس با اعلام اینکه دولت جدید به تعهدات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و توافقنامه های امضا شده از سوی این سازمان پایبند خواهد بود، گفت: برنامه های این دولت مبتنی بر برنامه های سیاسی ساف خواهد بود.

وی همچنین با ابراز اینکه برنامه های سیاسی دولت جدید فلسطین برگرفته از برنامه های سیاسی اوست، توافقنامه دوحه را خاطرنشان ساخت و گفت: متن این توافقنامه بر تشکیل دولت جدید فلسطین از چهره های مستقل و ملی تاکید دارد و از جمله اولویت های آن بازسازی نوار غزه، فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین است.

گفتنی است ابومازن و خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در نشست ششم ماه فوریه خود در دوحه پایتخت قطر، توافقنامه آشتی ملی فلسطین را امضا کردند و در پایان این نشست بیانیه ای صادر شد که طرفین در آن توافق کردند دولت وحدت ملی متشکل از شخصیت های توانمند و مستقل تشکیل شود و ابومازن ریاست آن را بر عهده بگیرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات