۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۲۳۵۸۹

برپایی نمایشگاه معماری جهان اسلام در مالزی

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه معماری در جهان اسلامی از 11 فروردین تا 9 تیر ماه سال آینده در موزه هنرهای اسلامی مالزی برپا خواهد شد.
معماري اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، این نمایشگاه دارای شش بخش با عنوان‌های نقاشی‌ خط‌های مقدس، معماری اماکن دینی و آثار باستانی، قلعه و شهر، کاخ‌ها، باغ‌ها و خیمه‌ها و همچنین معماری و هنر مکتوب است.

گفتنی است، این نمایشگاه به صورت سیار است که تاکنون در موزه‌های برجسته بسیاری از شهرهای اروپایی به نمایش در آمده است و مورد استقبال شهروندان اروپایی قرار گرفته است.

این نمایشگاه در حال حاضر در موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ روسیه در حال برگزاری است و موزه هنرهای اسلامی مالزی، اولین موزه‌ای است که در حوزه آسیای جنوب‌شرقی میزبان این نمایشگاه خواهد بود.

هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی و شناخت بیشتر معماری به عنوان یکی از مطرح‌ترین نمودهای هنر اسلامی که از 1400 سال پیش در جهان اسلام شکوفا شده است و همچنین شناخت فرهنگ و تمدن اسلامی و رفع افکار نادرست درباره اسلام عنوان شده است.

لازم به ذکر است، مساجد معروف جهان اسلام، زیارتگاه‌ها و آثار اسلامی مهم در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می شود./982/ب903/گ

ارسال نظرات