۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۷۴۱
در کنفرانس خبری مشترک؛

امیر قطر: اسرائیل دوست ما به شمار می آید

خبرگزاری رسا ـ امیر قطر در کنفرانس مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دوست و یار قطر به شمار می آید.
امير قطر و نخست وزير رژيم صهيونيستي
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر در مراسم آغاز بنای خط راه آهن جدید رژیم صهیونیستی در سوییس، این رژیم غاصب را دوست و یار قطر توصیف کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به خبرنگار روزنامه دی تسایت آلمان درباره اینکه افتتاح این خط راه آهن بزرگ به معنای فراهم کردن مقدمات حمله نظامی به لبنان است، پاسخ داد: بله، ما قصد حمله نظامی به لبنان را داریم.

وی افزود: حمله به لبنان به هیچ وجه سری نبوده و با حمایت آمریکا، کشورهای غربی و کشورهای عربی خلیج فارس انجام خواهد گرفت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با گستاخی کامل تصریح کرد: پیش از آنکه این سوال را از من بپرسی باید به نقشه جدید جهان می نگریستی و مشاهده می کردی که چنین کشوری در این نقشه وجود ندارد.

خبرنگار این روزنامه آلمانی همچنین از امیر قطر درباره روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و علت حمایت مالی قطر، امارات و عربستان از پروژه عظیم راه آهن رژیم سوال کرد که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی تاکید کرد: اسرائیل دوست ما به شمار می آید و هیچ هراسی از ملت هایمان به دلیل حمایت از این پروژه نداریم.

وی درباره جایگزینی پول قطر به جای واحد پول لیبی در آینده و اینکه این امر اشغال آشکاری به شمار می آید، اظهار داشت: جایگزین شدن واحد پول قطر به جای واحد پول لیبی بهترین امر ممکن برای ملت لیبی است و آنان بودند که چنین درخواستی از ما کردند.

گفتنی است دولت قطر در ماه های گذشته به شدت در تلاش بوده تا افتخار نوکری و مزدوری آمریکا و رژیم صهیونیستی را از دولت آل سعود تصاحب کند و برای نیل به مقصود خود از شیوه های مختلفی استفاده کرده است.

قطر به شدت سعی می کند با دخالت در امور داخلی کشورهای عربی، خود را قدرت برتر منطقه جلوه دهد. مقامات قطری همچنین تلاش می کنند تا دولت خود را وهابی نشان داده و رقابت شدیدی با دولت آل سعود در این زمینه دارد./980/ب901/گ
ارسال نظرات