۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۴۰۸۶
در پی هتک حرمت قرآن؛

الازهر مصر خروج فوری نظامیان آمریکایی از افغانستان را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر هتک حرمت قرآن در افغانستان را محکوم کرد و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور را خواستار شد.
دانشگاه الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه الازهر مصر، بزرگ ترین و معتبرترین مرکز دینی اهل سنت جهان در بیانیه ای که امروز صادر شد هتک حرمت قرآن کریم از سوی نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی پاگرام افغانستان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: کتابی که خداوند متعال بر قلب فرستاده اش حضرت محمد مصطفی (ص) نازل کرد، باارزش ترین چیز نزد مسلمانان است و جایگاه والایی میان آنان دارد، هرگونه توهین و هتک حرمت این کتاب مقدس به مثابه عبور از خط قرمزی است که با واکنش مسلمانان مواجه می شود و حتی اگر جان خود را در این راه از دست بدهند نیز در برابر خاطیان خواهند ایستاد.

الازهر بر لزوم خروج فوری نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد و افزود: نیروهای اشغالگر آمریکایی که به قرآن کریم در افغانستان توهین کرده اند باید به سرعت از خاک افغانستان خارج شوند و به حضور بیش از 10 ساله آنان در کشورهای اسلامی که به همراه همپیمانانش به بهانه های واهی نظیر جنگ با تروریسم ادامه داشته است، پایان داده شود.

معتبرترین مرکز دینی اهل تسنن جهان تصریح کرد: هتک حرمت نظامیان آمریکایی به قرآن کریم، جنایت و دشمنی علیه مقدسات میراث و کرامت انسانی و توهین به احساسات مسلمانان به شمار می آید. هتک حرمت و پاره کردن این کتاب شریف مورد پذیرش هیچ انسانی اعم از مسلمان و غیرمسلمان واقع نمی شود.

الازهر مصر با اشاره به جنایت های دنباله دار آمریکا، خطاب به آمریکایی ها اظهار داشت: به جنایت های خود پایان دهید و اجازه بدهید تا ملت ها آینده و سرنوشت خود را رقم بزنند و پرونده شرم آور دیگری به پرونده های گوانتانامو، پاگرام و ابوغریب اضافه نکنید.

در بخش پایانی بیانیه تاکید شده است: خروج فوری اشغالگران تنها راه برای وحدت اسلامی است، ملت ها هم اکنون هوشیار و زیرک شده اند و فریب سخنان و کلمات را نخواهند خورد./980/ب902/گ
ارسال نظرات