۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۹۸۳
برای اولین بار در تاریخ؛

کاندیدای شیعیان در انتخابات ریاست جمهوری مصر معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان شیعه مصر آمادگی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.
محمد غنيم، نامزد شيعيان در انتخابات رياست جمهوري مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان مصر در اقدامی بی سابقه و برای اولین بار در تاریخ این کشور، محمد غنیم را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.

محمد غنیم، روز گذشته با حضور در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر و دریافت برگه های نامزدی، آمادگی خود را برای نام نویسی در این انتخابات به عنوان کاندیدای شیعیان این کشور اعلام کرد.

وی در کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سختی هایی که شیعیان در مصر متحمل شده و اتهاماتی که علیه آنها در قالب عدم وفاداری به کشور و اجرای نقشه های بیگانگان روا داشته می شود از شیعیان خواست به سکوت و عزلت نشینی پایان داده و از همه حقوق خود دفاع کنند.

غنیم با تاکید بر اینکه درصدد پیروزی در انتخابات نیست، تصریح کرد: بنده از خیرت الشاطر، نامزد جماعت اخوان المسلمین حمایت خواهم کرد، اما با این کار می خواهم توجه جریان های مختلف به شیعیان را جلب کنم و این گام را می توان نمادین خواند.

نامزد شیعیان در انتخابات ریاست جمهوری مصر از مواضع گروه های دینی افراطی علیه شیعیان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از گروه های دینی افراطی به شدت با شیعیان مصر دشمنی می ورزند، شیعیان بارها از شورای نظامی و پارلمان خواستند تا در تدوین قانون اساسی جدید نقش داشته باشند، لیکن هیچ کس به این درخواست ها ارزشی قائل نشد و گویی که شیعیان در مصر غریبه هستند.

وی ادامه داد: رهبران شیعه نیز بدون توجه به سختی و مصائبی که شیعیان در مصر متحمل می شوند به انقلابیون فیس بوک مبدل شده اند. هم اکنون وقت آن فرارسیده است که جوانان شیعه وارد عمل شده و جنبشی را شکل دهند.

گفتنی است محمد غنیم در نامه ای که روز دوشنبه به مشیر طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر ارسال کرد از مقامات این کشور خواست تا نماینده ای از شیعیان در تدوین قانون اساسی جدید حضور داشته باشد.

محمد غنیم، پزشک شیعه و رئیس گروه موسوم به جریان شیعه مصر است که از متخصصان برجسته پیوند کلیه در جهان به شمار می آید و مدیریت اولین کلینیک تخصصی پیوند کلیه در خاورمیانه را برعهده دارد./980/ب902/گ
ارسال نظرات