۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۴۸۰
نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

تحصن مردم پاکستان تا پذیرفته شدن خواسته های شیعیان ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان شعبه قم، با محکوم کردن کشتار شیعیان در این کشور از سوی گروه های تکفیری وهابی، از تحصن مردم پاکستان در مقابل پارلمان این کشور خبر داد و گفت: این تحصن تا زمان پذیرفته شدن خواسته های شیعیان ادامه خواهد داشت.
تحصن مردم پاکستان تا پذیرفته شدن خواسته های شیعیان ادامه خواهد داشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد یونس حیدری نایب رییس مجلس وحدت پاکستان شعبه قم، امروز در نشستی خبری که به منظور محکومیت حوادث تروریستی اخیر در این کشور اسلامی برگزار شد، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این مجلس در قبال وقایع اخیر در پاکستان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مزدوران و دست پروده های استکبار جهانی با ترور علامه عارف حسین الحسینی رهبر دلسوز و بصیر شیعیان پاکستان، بر پیکر تشیع پاکستان زخم عمیقی را وارد نمود که با هیچ چیزی قابل التیام نبوده است، اظهار داشت: بعد از ترور ایشان صد ها شخصیت های برجسته شیعی یکی بعد از دیگری توسط گروهک های تروریستی به شهادت رسیدند.

این فعال سیاسی کشور پاکستان با اشاره به اینکه روند نسل کشی شیعیان در سال های اخیر به حدی رسیده بود که تعداد قابل توجهی از شیعیان مجبور به مهاجرت از مناطق خود شده اند، یادآورشد: در این میان مجلس وحدت مسلمین پاکستان با شعار «پاکستان را تأسیس نمودیم، محافظت هم خواهیم کرد» وارد عرصه شد و اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی بازیابی روحیه، هویت و تشخص از دست رفته شیعیان و ایجاد همبستگی و وحدت ملی را یکی از مهم ترین اقدامات مجلس وحدت مسلمین پاکستان دانست و گفت: شیعیان پاکستان در اثر حملات تروریستی پیاپی، هویت و روحیه خودشان را از دست داده و در گروههای مختلف تقسیم شده بودند و مجلس وحدت مسلمین برای ایجاد همبستگی و وحدت ملی، سلسله تجمعات مردمی در پایتخت کشور شکل داد.

عضو مجلس وحدت مسلمین پاکستان ورود مرحله وار در عرصه سیاست با حفظ تشخص و استقلال شیعی را برنامه دیگر این مجلس دانست و اظهار داشت: چند ماه پیش شورای عالی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در یک جلسه رسمی اعلام کرد که با احزاب سیاسی پاکستان هیچگونه اتحادیه ای تشکیل نخواهد داد.

وی با بیان اینکه شیعیان پاکستان در 23 مارس 2012 در شهر کراچی قدرت سیاسی خود را به مستکبران جهان نشان خواهند داد، به تشریح اقدامات این مجلس بعد از وقوع حادثه دلخراش چیلاس پرداخت و تحصن در مقابل پارلمان، برگزاری تظاهرات، تحصن ها و تجمع های اعتراض آمیز در همه شهر های کشور و در سطح جهان و تعطیلی همه نمازهای جمعه در شهر اسلام آباد و راولپندی و برگزاری نماز جمعه مشترک در مقابل پارلمان پاکستان را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

نایب رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان شعبه قم با اشاره به اینکه سانحه دلخراش چیلاس مردم پاکستان را عزادار کرد، گفت: در پی این حادثه و جنایت تروریستی مجلس وحدت مسلمین، تحصن در مقابل پارلمان پاکستان در اسلام آباد را اعلام کرد و مردم از شهرهای مختلف به اسلام آباد مراجعه و در مقابل پارلمان تحصن کردند و این تحصن تا پذیرفته شدن خواسته های شیعیان ادامه خواهد داشت.

یونس حیدری برگزاری تحصن ها در مقابل سفارت خانه های پاکستان در خارج از کشور، برگزاری تحصن اعتراض آمیز مقابل کاخ استاندار ایالت پنجاب و سروزیر ایالت سند و برگزاری مراسم نماز جمعه مقابل پارلمان پاکستان با تعطیلی همه مراسم نمازهای جمعه در شهرستان اسلام آباد و راولپندی را از جمله برنامه ها و اقدامات آتی این مجلس ذکر کرد. /924/پ202/گ
ارسال نظرات