۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۷۴۲
مقتدی صدر:

ورزشکاران برای حمایت از مردم مظلوم بحرین از شرکت در مسابقات فرمول یک خودداری کنند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین به معنای دادن چراغ سبز برای کشتار ملت مظلوم و بی دفاع این کشور است اظهار داشت: از همه ورزشکاران می خواهم از مشارکت در این مسابقات خودداری کنند.
سيد مقتدي صدربه گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی، از برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در بحرین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: از همه ورزشکاران می خواهم از مشارکت در این مسابقات که قرار است در ماه آینده در بحرین برگزار شود خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مسابقاتی به معنای دادن چراغ سبز برای کشتار ملت مظلوم و بی دفاع بحرین است از خطبای جمعه عراق و سایر کشورهای اسلامی خواست در خطبه های نماز جمعه به این موضوع اشاره کنند.

برگزاری این مسابقات که قرار است در روزهای آینده در بحرین آغاز شود با اعتراض شدید انقلابیون بحرینی مواجه شده است و آنها اعتقاد دارند که نظام آل خلیفه با این اقدام می خواهد به جهانیان نشان دهد که هیچ مشکلی در این کشور وجود ندارد.

وی همچنین ضمن انتقاد از ادامه بازداشت ها در بحرین گفت: از نظام بحرین می خواهم همه زندانیان را به سرعت آزاد کرده و بداند که بازداشت معترضان کاملا مردود بوده و با این اقدامات نمی توانند عزم و اراده مردم را سرکوب سازند.

رهبر جریان صدر عراق از مقاومت و پایداری زندانیان معترضان بحرینی تقدیر کرد و از آنان خواست به استقامت در برابر ظلم و شکنجه های نیروهای آل خلیفه ادامه دهند.


رهبر جریان صدر همچنین از آزادی برخی رهبران نظام دیکتاتوری صدام به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: ظاهرا آزادی برخی از مسوولان حزب بعث از زندان با حکم دستگاه قضایی صورت نگرفته و بر اساس تصمیمی سیاسی و مبتنی بر مصالح برخی احزاب رخ داده است.

سید مقتدی صدر تاکید کرد: به فراموشی سپردن خون عراقی ها که توسط بعثی ها جاری شده است، حرام است و هیچ کس نمی تواند این اقدام را انجام داده و به خون شهدای عراق توهین کند.

وی از خانواده های شهدا خواست نسبت به آزادی این افراد سکوت اختیار نکنند و پیش از آزادی آنان در دادگاه شکایت کنند و از پارلمان عراق نیز خواست تا از آزادی بعثی ها جلوگیری کند.

گفتنی است وزارت دادگستری عراق اعلام کرد که 16 تن از رهبران نظام دیکتاتوری سابق به زودی از زندان های این کشور آزاد خواهند شد./980/ب902/ک
ارسال نظرات