۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۷۵۶
به مناسبت وفات ام‌البنین؛

در سوگ مادر سقای عشق منتشر شد

خبرگزری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی «در سوگ مادر سقای عشق» در سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در پایگاه اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
ام البنين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی«در سوگ مادر سقای عشق » در سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بانویی از تبار دلیران، محبتی بی دریغ، مادر شهیدان، پاسدار نهضت حسینی و به سوی دوست از بخش‌شهای اصلی این ویژه نامه مناسبتی است.

بانویی از تبار دلیران

در بخشی از این ویژه نامه با عنوان«بانویی از تبار دلیران »، می‌خوانیم؛ « تاریخ گواهی می دهد که پدران و داییان حضرت ام البنین از دلیران عربِ پیش از اسلام بوده و از آن ها به هنگام نبرد، دلیرْمردی های فراوانی نقل شده است که در عین شجاعتْ بزرگ و پیشوای قوم خود نیز بوده اند، آن چنان که حاکمان زمانْ در برابرشان سرتسلیم فرود می آورند».

بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام)، علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه السلام) برادرش عقیل را ـ که آشنا به علم نسب شناسی عرب بود ـ فرا خواند و از او خواست که برایش همسری از تبار دلاوران برگزیند تا پسر دلیری برای مولا به ارمغان آورد.

همچنین در مطلبی دیگر با عنوان «محبتی بی دریغ» آمده است: «محبت بی شائبه ام البنین در حق فرزندان رسول خدا(صلی الله علیه و آله) و فداکاری فرزندان وی در راه سیدالشهدا، در تاریخ بی پاسخ نماند. اهل بیت(علیهم السلام) هم در احترام و بزرگ داشت وی کوشیدند و بسیار از او قدردانی کرده، او را سپاس گفتند. چنانکه زینب کبری(علیهاالسلام) همواره به دیدار او می رفت و از او تجلیل به عمل می آورد».

مادر شهیدان از دیگر بخش‌های این ویژه نامه است و به سرنوشت فرزندان این بانوی بزرگوار می‌پردازد، در بخشی از این مطلب آمده است: «ثمره زندگی مشترک ام البنین(علیهاالسلام) با حضرت علی(علیه السلام)، چهار پسر بود که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام البنین، یعنی مادر پسران می خواندند. نام فرزندان ایشان به ترتیب عبارتند از: قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام)، عبداللّه، جعفر و عثمان؛ که هر چهار نفرْ در سرزمین کربلا و در رکاب امام حسین(علیه السلام) به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عُبیداللّه فرزند حضرت ابوالفضل(علیه السلام) ادامه یافت.»

پاسدار نهضت حسینی

همچنین در مطلبی با عنوان پاسدار نهضت حسینی می‌خوانیم: حضرت ام البنین پس از واقعه عاشورا، از مرثیه خوانی و نوحه سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل های آینده برساند. وی با این اشعار، هم حماسه کربلارا بازگو و هم در قالب عزاداریْ به حکومت وقت نوعی اعتراض می کرد و مردم را که اطراف او جمع می شدند، از جنایات بنی امیه، آگاه می نمود.

گفتنی است، در بخشی دیگری از این ویژه نامه نماهنگ‌هایی در رثای حضرت ام البنین برای دسترسی علاقه‌مندان قرار داده شده است.

علاقه‌مندان به استفاده از این ویژه نامه می‌توانند به پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی اینترنتی 
http://www.tebyan.net مراجعه کنند./927/ت302/ن

ارسال نظرات