۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۲۸۰۴۸

جنبش حماس رییس جمهور جدید فرانسه را به بازدید از نوار غزه دعوت کرد

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس با استقبال از پیروزی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، وی را به قرار دادن مساله فلسطین در راس اولویت های این کشور فراخواند.
جنبش حماس
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری شرق جدید، جنبش حماس، روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از پیروزی فرانسوا اولاند، رییس جمهور جدید فرانسه، وی را به قرار دادن مساله فلسطین در راس اولویت های این کشور فراخواند و از وی برای سفر به غزه برای مشاهده وضع اسف بار این منطقه دعوت به عمل آورد.

جنبش حماس همچنین از رییس جمهور فرانسه خواست تا حامی حقوق ملت فلسطین باشد و با قضیه فلسطین به گونه ای تعامل داشته باشد که حقوق فلسطینی ها نقض نشود و به انزوای تحمیل شده علیه رهبران برگزیده فلسطینیان و محاصره نوار غزه پایان دهد.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس با اعلام اینکه ما تمامی رخدادها و تحولات جهانی از جمله در فرانسه را دنبال می کنیم، افزود: حماس به حق ملت ها در انتخاب نامزدهای مورد علاقه خود احترام می گذارد و متقابلا باید به حق ملت فلسطین در روند دموکراسی و انتخاب نمایندگان منتخب مردم احترام گذاشت.

وی در ادامه دخالت های بین المللی در امور داخلی فلسطین و شروط ظالمانه کمیته چهار جانبه که همچون مانعی بر سر راه دموکراسی در فلسطین محسوب می شوند را محکوم کرد و از اولاند خواست تا رویکرد فرانسه نسبت به مساله فلسطین را بر مبنای احترام به حقوق ملت فلسطین تصحیح کند.

گفتنی است که در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست توانست بر رقیب خود نیکولا سارکوزی، رییس جمهور پیشین این کشور پیروز شود./981/ب902/ک
ارسال نظرات