۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۰۷۴
انتخابات، گامی به سوی اصلاحات سوریه /7

لس آنجلس تایمز: حضور مردم در صندوق های رای سوریه چشمگیر بود

خبرگزاری رسا ـ روزنامه‌ آمریکایی لس آنجلس تایمز نوشت به رغم تحریم انتخابات از سوی مخالفین بشار اسد حضور مردم در پای صندوق های رای چشم گیر و قابل توجه بود.
سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی با تحلیل انتخابات پارلمانی سوریه نوشت: حضور هفت حزب مخالف در انتخابات سوریه را می توان گامی دموکراتیک برای پایان دادن به حکومت تک حزبی محسوب کرد.

لس آنجلس تایمز تصریح کرد: پارلمان آینده در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2014 نقش فرا دستی خواهد داشت.

این روزنامه در ادامه افزود: در حالی که مخالفین دولت سوریه این انتخابات را تحریم کرده و از مردم خواسته بودند در آن شرکت نکنند ولی با استقبال گسترده مردم روبرو شد که زنان حضور پرنگ تری نسبت به دیگران در پای صندوق های رأی داشتند.

گفتنی است، رای گیری انتخابات مجلس  سوریه، روز 18 اردیبهشت در چهارده استان این کشور جهت انتخاب 250 نماینده پارلمان از بین 7 هزار و 195 نامزد که 710 تن از آنها زن هستند، انجام شد.

این انتخابات وعده های اصلاحی بشار اسد است و سه ماه پس از تصویب قانون اساسی جدید، که در آن به احزاب مختلف اجازه شرکت در انتخابات و رقابت با حزب حاکم بعث داده شده، انجام گرفت.

لازم به ذکر است، مردم سوریه با وجود تهدید تروریست ها و تبلیغات منفی رسانه های غربی حضور پر شوری در این انتخابات داشتند به طوری که رسانه‌های موافق و مخالف نیز وادار به بازتاب این حضور شدند./982/ب901/ک
ارسال نظرات