۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۲۳۰
در پی توهین رئیس پلیس دبی ؛

ائتلاف کردستان عراق: آیت الله سیستانی مرجع همه عراقی هاست

خبرگزاری رسا ـ فراکسیون های مختلف پارلمان عراق، هتاکی رئیس پلیس دبی به آیت الله سیستانی و ادعای دریافت رشوه از سوی این مرجع از آمریکا را به شدت محکوم کردند.
آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری براثا، در پی توهین رئیس پلیس دبی به حضرت آیت الله سیستانی، ائتلاف کردستان و فراکسیون المواطن پارلمان عراق این هتاکی را به شدت محکوم کردند.

محسن السعدون، معاون رئیس ائتلاف کردستان در گفت‎وگو با روزنامه استقامت، تصریح کرد: آیت الله سید علی سیستانی مرجع و نماد همه عراقی هاست و اجازه هتاکی به وی را نمی دهیم.

وی افزود: هتاکی به آیت الله سیستانی هتاکی به همه عراقی ها به شمار می آید، زیرا وی نماینده یک طایفه مشخص نیست، بلکه نماینده همه ملت است.

السعدون تصریح کرد: آیت الله سیستانی هیچ گاه در امور سیاسی دخالت نکرده است و ما از سخنان ضاحی خلفان شگفت زده شده ایم و از وی می خواهیم تا به صورت رسمی از سخنانی که بر زبان آورده است، عذرخواهی کند.

عزیز العگیلی، نماینده فراکسیون المواطن وابسته به ائتلاف ملی نیز نسبت به توهین به آیت الله سیستانی واکنش نشان داد و خاطر نشان ساخت: این اظهارات غیرمسوولانه از عدم پایبندی به ارزش ها و اخلاق و مبانی صورت گرفت، آیت الله سیستانی نماد دینی برگ و نماد همه عراقی هاست و از دولت عراق می خواهیم دولت امارات متحده عربی را وادار سازد به صورت رسمی عذرخواهی کند.

وی همچنین عذرخواهی رسمی رئیس پلیس دبی نسبت به هتاکی به آیت الله سید علی سیستانی را خواستار شد.

گفتنی است ضاحی خلفان تمیم، رئیس پلیس دبی در سخنانی گستاخانه مدعی شده بود که آیت الله سیستانی با دریافت 200 میلیون دلار فتوای تحریم مبارزه با نیروهای آمریکا را صادر کرده است.

رئیس پلیس دبی این سخنان را در پاسخ به انتقادات شدید نسبت به حضور نیروهای سپر جزیره در بحرین و کشتار شهروندان این کشور بیان کرد و اظهار داشت که آیت الله سیستانی همانگونه که فتوای تحریم جنگ با نیروهای آمریکا را صادر کرد باید فتوای تحریم مبارزه با پلیس بحرین را صادر می کرد.

اظهارات گستاخانه رئیس پلیس دبی با واکنش شدید بسیاری از علما، شخصیت ها و مراکز مختلف مواجه شد. 980/ب902/ک




ارسال نظرات