۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۴۸۷
رییس گروه بین المللی مهاجرت سوییس:

بیداری اسلامی به غرب رسیده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشندان اسلامی سوییس با اشاره به سرایت بیداری اسلامی به جوامع غربی خاطر نشان ساخت که جوامع غربی به شدت تحت تاثیر بیداری اسلامی قرار گرفته اند.
محمد مصطفي حابس، رئيس گروه بين المللي مهاجرت سوييس


محمد مصطفی حابس، رییس گروه بین المللی مهاجرت و عضو مسلمان در مجلس لارزیلی گفتگوی ادیان کشور سوییس در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به گسترش بیداری در غرب گفت: پس از آنکه بیداری در جوامع عربی و اسلامی گسترش یافت به جوامع غربی نیز سرایت کرده و غرب نیز در حال بیدار شدن است.

وی افزود: به نظر بنده بیداری در غرب به مراتب از بیداری در کشورهای اسلامی بهتر است، زیرا بیداری در کشورهای اسلامی به دلیل برخی سیاست و اقدامات مخالفان با سستی و لغزش مواجه می شود.

حابس تصریح کرد: بیداری اسلامی در غرب با وجود اینکه مسلمانان در اقلیت بسر می برند در وضعیت بسیار خوبی است و مسلمانان برای اینکه بتوانند بیداری را گسترش داده و به سرمنزل مقصود برسانند باید با هم متحد شده و سنی و شیعی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

رییس گروه بین المللی مهاجرت سوییس با اشاره به تاثیر بیداری اسلامی بر ملت های غربی، اظهار داشت: بیداری در غرب به سوی پیشرفت گام برمی دارد، بیداری اسلامی بر ملت های غربی تاثیر فراوانی داشته است و کشورهایی که زمانی حامی حکام دیکتاتور بودند هم اکنون از بیداری اسلامی حمایت می کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل شرکت می کردم، می دیدم که بسیاری از سازمان ها و موسسات حقوقی از نظام های باطل دفاع می کردند، اما هم اکنون و پس از گسترش بیداری اسلامی شاهد هستیم که همین گروهها به مدافعان ملت های مستضعف مبدل شده اند.

محمد مصطفی حابس در بخش دیگری از این گفت‎وگو درباره ایستادگی ایران در برابر رژیم صهیونیستی، خاطر نشان ساخت: آیت الله خامنه ای همواره در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و این رژیم را عامل بسیاری از مصیبت های مسلمانان می داند، ایشان عنایت فراوانی به امت اسلامی دارد.

این اندیشمند سوییسی در خاتمه درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران تاکید کرد: بنده با یهودیان زندگی کرده و با خصوصیات اخلاقی آنان به خوبی آشنا هستم، یهودیان به شدت از قدرتی که جمهوری اسلامی ایران دارد، می ترسند و گمان نمی کنم روزی فرابرسد که بخواهند جسات کرده و به ایران حمله کنند./980/ب912/ک


ارسال نظرات