۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۵۹۵
مقتدی صدر:

الحاق بحرین به عربستان نوعی اشغالگری است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، الحاق بحرین به عربستان بدون رضایت ملت ها را نوعی از اشغالگری عنوان کرد و نسبت به تحقق این امر هشدار داد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از السومریه نیوز، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوال یکی از طرفداران این جریان، الحاق بحرین به عربستان را نمونه جدیدی از اشغالگری در جهان توصیف کرد.

وی در این پیام نسبت به الحاق بحرین به عربستان هشدار داد و تاکید کرد: اگر اتحاد میان عربستان و بحرین بدون موافقت دو ملت صورت گیرد، سرنوشت مطلوبی در پی نخواهد داشت، موافقت دو حکومت برای این اتحاد کافی نیست.

حجت الاسلام صدر افزود: حکومت هایی که مورد رضای ملت ها نیستند، نمی توانند خود را نماینده مردم بدانند، اتحاد باید به سلب استقلال دو کشور منجر نشود.

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه اتحاد میان دو کشور باید برای یاری حق صورت گیرد، تصریح کرد: ادغام و همگونی تبعیتی در واقع نوعی از اشغالگری مشروع است، اتحاد باید برای یاری حق و دفاع از آن نظیر ایستادگی در برابر استعمار و مستعمران باشد، نه اینکه از این اتحاد در راه قلع و قمع ملت ها و خاموش ساختن صدا و انقلاب مردم استفاده شود.

گفتنی است تلاش مقامات عربستانی برای الحاق بحرین به این کشور در نشست روز گذشته سران عضو شورای همکاری خلیج فارس به نتیجه نرسید و اعضای این شورا با این درخواست موافقت نکردند.

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته و پس از برگزاری این نشست در ریاض برگزار شد از پیشنهاد سران عضو شورای همکاری اسلامی برای بررسی و مطالعه دقیق پیشنهاد الحاق بحرین به عربستان خبر داد./980/ب902/ک



ارسال نظرات