۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۴۰۴
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(31)

حکیم: فشار غرب به ایران نتیجه ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که برنامه هسته ای ایران کاملا مسالمت آمیز بوده و فشار علیه ایران نتیجه نمی دهد.
سيد عمار حکيم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم که در بغداد برگزار شد با اشاره به برگزاری نشست هیأت مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 در بغداد گفت: نشست ایران و گروه 1+5 درباره حق ایران در بهره مندی از تکنولوژی هسته ای صلح آمیز، روز گذشته در بغداد برگزار شد، برگزاری این نشست به صلاح عراق و منطقه است و سبب پیشرفت و نوآوری عراق خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم کشورهایی که در این نشست حضور داشته و در پرونده هسته ای ایران نقش دارند با دولت و ملت ها منصف باشند و در برابر ملت ها از معیارهای دوگانه استفاده نکنند.

حجت الاسلام حکیم از گسترش فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را درباره برنامه هسته ای مسالمت آمیز نشان داده است، اما فشارهای بین المللی رو به تصاعد بوده و افزایش می یابد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: فشارها علیه ایران در حالی گسترش پیدا کرده است که برخی از کشورها به سلاح هسته ای مجهز شده و چشم های جهانیان به این مساله بسته شده است.

وی خاطر نشان ساخت: این سیاست بیمار به جایی نخواهد رسید، دوران تسلط بر کشورها به پایان رسیده و بازگشت ناپذیر است و احترام به دولت و ملت ها پایه و اساس صلح جهانی به شمار می آید.

حکیم در پایان بیان داشت: ملت های منطقه به بهار جدیدی منتقل شده و تولد های جدیدی در راه است که آینده منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد./980/ب902/ک




ارسال نظرات