۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۳۸۳

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب‌های گزیده و تلخیص عصر امام خمینی رحمةالله علیه، اسلام و هنرهای زیبا، آشنایی با اسوه‌ها؛ عباس بن علی‌ علیهما‌السلام، اخلاق در اداره و حکمت فاطمی؛ تلخیص شرح خطبه حضرت زهرا‌ سلام‌الله علیها به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
گزيده و تلخيص عصر امام خميني رحمةالله عليه
اسلام و هنرهاي زيبا آشنايي با اسوه‌ها؛ عباس بن علي عليهما‌السلام اخلاق در اداره حکمت فاطمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب‌های گزیده و تلخیص عصر امام خمینی رحمةالله علیه، اسلام و هنرهای زیبا، آشنایی با اسوه‌ها؛ عباس بن علی‌ علیهما‌السلام، اخلاق در اداره و حکمت فاطمی؛ تلخیص شرح خطبه حضرت زهرا‌ سلام‌الله علیها به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شده است.

گزیده و تلخیص عصر امام
خمینی رحمةالله علیه

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیام‌های الهی و معنوی امام خمینی قدس سره در سراسر جهان، طنین‌افکن شد؛ ایشان با تأسی به آموزه‌های اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله بسیاری از مناسبت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان معاصر را عمیقا متحول ساخت و نظام‌های مادی و الحادی را به چالش کشاند.

امام راحل الگوی تازه‌ای را به جهانیان ارائه کرد و میلیون‌ها انسان سرگشته در برهوت الحاد و بی‌دینی و گرفتار در دام جاهلیت عصر مدرن را با دعوت به ارزش‌های دین و معنویت، رهایی بخشید و عصر جدیدی را آغاز کرد؛ عصر امام خمینی به تحلیل و بررسی چیستی و چرایی این عصر می‌پردازد.

چاپ هفتم گزیده و تلخیص عصر امام خمینی قدس سره تألیف میر احمدرضا حاجتی در سال 1390 با شمارگان 1500 نسخه در قطع رقعی، 260 صفحه و قیمت چهار هزار و سیصد تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

اسلام و هنرهای زیبا

«هنر» که قدرت آفریدگاری انسان در خلق زیبایی‌ها، در راستای تعالی روح و اندیشه آدمیان است، در دوره‌ای طولانی از عمر خویش تحت لوای ویژگی‌های مادی و این جهانی از ماهیت اصیل خود دور مانده است.

در این مجموعه، ضمن بررسی اقسام هنرهای موجود، به چگونگی رابطه و تعامل آنها با دین اسلام و کیفیت ظهور درون‌مایه‌های دینی در مظاهر هنر و نحوه تأثیرگذاری هنر بر جامعه و ایجاد فضای معنوی و تلطیف روحیه مخاطبان پرداخته شده است.

چاپ دوم کتاب اسلام و هنرهای زیبا اثر سیدابوالحسن عمرانی در سال 1390 با شمارگان 1200 نسخه در قطع رقعی، 240 صفحه و قیمت سه هزار و نهصد تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شده است.

آشنایی با اسوه‌ها؛ عباس بن علی علیهما‌السلام

در نگاه به قله‌های رفیع ایمان و شجاعت و وفا، چشم ما به وارسته مردی بزرگ و بی‌بدیل می‌افتد، به نام عباس بن علی علیهما‌السلام که در فضل و کمال و فتوت و رادمردی، الگویی برجسته و در اخلاص و استقامت، نمونه و در خصلت نیک و صفات ارزشمند، سرمشق است.

عباس بن علی علیه‌السلام از زبده‌ترین معرفت آموختگان مکتب عاشورا است که گذشت زمان، کمترین غباری بر سیمای درخشان او ننشانده و هم‌اکنون نیز ساربان قافله مجاهدان و عاشقان فی‌سبیل الله است.

چاپ پنجم کتاب عباس بن علی علیهما‌السلام نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در سال 1390 با شمارگان 1200 نسخه در قطع پالتویی، 92 صفحه و قیمت یک هزار و هشتصد تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شده است.

اخلاق در اداره

اداره یکی از مکان‌های مهمی است که در جهت ساماندهی امور مردم فعالیت می‌کند، لذا محل برخورد و تعامل انسان‌هاست و با آبرو و شخصیت آنان، سروکار دارد؛ به دلیل همین ویژگی، اخلاق در اداره ضرورت خاصی پیدا می‌کند و اداریان به رعایت نکته‌های اخلاقی دقیقی ملزم می‌شوند؛ این کتاب با توجه به این مهم، ‌وظایف کارمندان شریف را در برخورد با ارباب رجوع، تبیین و چگونگی پاسداشت کرامت آنان را گوشزد می‌کند.

چاپ دهم کتاب اخلاق در اداره تألیف حضرت آیت‌الله حسین مظاهری در سال 1390 با شمارگان 2000 نسخه در قطع رقعی، 156 صفحه و قیمت دو هزار و پانصد تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شده است.

حکمت فاطمی

خطبه بلند و پرمعنای حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد مدینه که به «خطبه فدکیه» معروف است، به دلیل معارف ناب و نکته‌های ژرف و آموزه‌های فراوانی که در آن است، مورد توجه شدید عالمان و محققان قرار گرفته و شرح‌های مختلفی بر آن نوشته‌اند.

یکی از آن‌ها شرح عالمانه‌ای است که آیت‌الله سید عزالدین حسینی زنجانی نگاشته‌اند که این مؤسسه بارها آن را منتشر کرده است، اما از آنجا که برخی مطالب آن، سنگین و حاوی نکته‌های دقیق علمی و حکمی بود، به منظور بهره‌گیری بیشتر عموم از معارف ناب آن، به تلخیص آن اقدام شد تا مباحث آن برای عموم، سهل‌تر شود.

چاپ چهارم کتاب حکمت فاطمی؛ تلخیص شرح خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها اثر آیت‌الله‌ سید عزالدین حسینی زنجانی در سال 1390 با شمارگان 1000 نسخه و 384 صفحه رقعی به قیمت شش هزار و پانصد تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب قم منتشر شده است. /920/ن601/ق

ارسال نظرات