۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۰۵۳۷
به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه؛

یکصد و پنجاه و سومین شماره ماهنامه مبلغان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و پنجاه و سومین شماره ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان، ویژه رجب المرجب 1433، خرداد و تیر 1391 از سوی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه منتشر شد.
يکصد و پنجاه و سومين شماره ماهنامه مبلغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این ماهنامه دربردارنده سر فصل هایی همچون؛ رهنمود ولایت، سرمقاله، مناسبت‌ها، آموزش، سوژه سخنرانی، گلچین سخنان مقام معظم رهبری و گوناگون است.

بر اساس این گزارش، در این شماره از ماهنامه مبلغان مقالاتی همچون؛ روحانیت و تولید ملی، مقایسه سیره عرفانی امام خمینی  و علامه طباطبایی رحمةالله‌علیهما، حقوق متقابل پدر و فرزندان و گوشه‌ای از فضایل ماه رجب و رجبیون درج شده است.

همچنین، تبلیغ دین اسلام در دنیای نوین، آثار و برکات زیارت معصومان علیهم‌السلام، سخنان مقام معظم رهبری، حاج شیخ احمد کافی و آیت‌الله سید محمد کاظم یزدی از دیگر موضوعاتی است که در این ماهنامه قابل مشاهده است.

در بخش رهنمود ولایت می‌خوانیم؛ «ما تا به کار و سرمایه ایرانی احترام نگذاریم، تولید ملی شکل نمی‌گیرد، و اگر تولیدملی شکل نگرفت، استقلال اقتصادی این کشور تحقق پیدا نمی‌کند، و اگر استقلال اقتصادی یک جامعه‌ای تحقق پیدا نکرد، استقلال سیاسی این کشور تحقق پیدا نمی‌کند، و اگر استقلال یک جامعه‌ای تحقق پیدا نکرد بقیه حرف‌ها، جز حرف، چیز دیگری نیست. تا یک کشور اقتصاد خود را قوی نکند، پایدار نکند، متکی به خود نکند، مستقل نکند، نمی‌تواند از لحاظ سیاسی و فرهنگی و غیره تأثیرگذار باشد».

در مقاله‌ای با عنوان «روحانیت و تولید ملی» به قلم محمود مهدی‌پور، مسایلی همچون؛ پرسش‌ها درباره تولید ملی، تولیدملی، بایدها و نبایدها، علت بیکاری عمومی، مشاغل پیامبران الهی، انتظار از عالمان دینی، نقش انسان‌های ارزشی در تولید ملی و راه‌کارهای حمایت از تولید ملی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نتیجه گیری این مقاله می‌خوانیم؛ «روحانیت همراه مبارزه با غارتگران و حرام خواران، با انتقاد از تخریب گران و عاملان رکود سرمایه‌های ملی، با تشویق به کاهش مصرف و قناعت و با تشویق مردم به تولید و اتقان محصولات داخلی، با گسترش اخلاق و مهرورزی و نشر دانش، امید، اعتماد و خودباوری، می‌تواند در تولید ملی و عزت و اقتدار امت اسلامی سهیم و وظیفه الهی و اجتماعی خود را انجام دهد.

مقایسه سیره عرفانی امام خمینی و علامه طباطبایی رحمةالله‌علیهما از دیگر مقالات این ماهنامه است که به مشی و روش فلسفی و سلوکی این دو بزرگوار می‌پردازد، در بخشی از این مقاله می‌خوانیم؛ «امام خمینی و علامه طباطبایی از جمله عارفان کاملی بودند که از عرفان نظری و علوم برهانی بهره کافی برده و در سیر و سلوک به قدر وافی گام برداشته و متخلّق به عرفان عملی بودند و با دو بال علم و عمل و با در آمیختن ایندو با یکدیگر چنان معجونی ساخته بودند که اشراقیات ربانی را قابل گردیده بودند».

در نتیجه گیری این مقاله آمده است: «با مقایسه سیره عرفان امام خمینی و علامه طباطبایی مشخص می‌شود که امام و علامه هر دو بهره وافری از علوم نقلی و عقلی داشتند، هم در عرفان نظری متجلی بودند و هم در عرفان عملی متخلق، و با استفاده از دو بال علم و عمل به مراحل والای عرفانی دست یافتند، امام و علامه در بیشتر مسایل عرفانی اشتراک داشتند و در عمل نیز اشتراکات آنها به منصه ظهور رسید.»

در مقاله‌ای با عنوان «تبلیغ دین اسلام در دنیای نوین» به قلم علی وزینی آمده است:«نگاهی به جهان امروز و فضای سنگین تبیلغاتی آن، هر مسلمان هوشمندی را متوجه می کند که دشمنان اسلام برای نابودی آن متحد و مصمم هستند که مسلمانان را با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی از اعتقاداتشان جدا و از صراط مستقیم انسانیت منحرف سازند.

در جهان معاصر گرچه سرمایه گذاری بر روی سلاح‌های مخرب در حال گسترش است اما نبرد واقعی نبرد فرهنگ‌ها و اندیشه‌ها است، در عصر جدید تبلیغ و تبلیغات است که سرنوشت نبرد را رقم می‌زند، هزاران ایستگاه فرستنده رادیویی و تلویزیونی، ده‌ها هزار استودیوی فیلم سازی و پایگاه‌های اینترنتی و رسانه‌های نوشتاری بخشی از ابزار رویارویی بزرگ است، این همان چیزی است که دنیای غرب از آن به (ناتوی فرهنگی) نام می‌برد.

مسیحیت، یهودیت و مکاتب انحرافی با سرمایه گذاری کلان در صدد تسخیر ذهن انسان‌ها برآمده‌اند؛ از اینرو مؤمنان وارسته، مسؤولان دلسوز و مبلغان اسلامی، باید با احساس مسؤولیت بیش‌تر به میدان مبارزه فرهنگی وارد شوند و رسالت الهی خویش را به انجام برسانند.»

ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی مبلغان به مدیر مسؤولی محمد حسن نبوی با شمارگان 5000 نسخه،‌ ویژه رجب المرجب 1433، خرداد و تیر 1391 منتشر شده است.

علاقه مندان به دریافت این ماهنامه می توانند با نشانی قم ـ 45 متری صدوق ـ‌ 20 متری فجر ـ خیابان دانش ـ مرکز آموزش های تخصصی تبلیغ، دفتر نشریه مبلغان، صندوق پستی 868-37185 مکاتبه یا با شماره 2933190 پیش شماره 0251 تماس بگیرند./927/ن601/ق
ارسال نظرات