۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۷۸۱
نوری المالکی:

دشمنان سوریه و عراق یکی هستند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق گفت: طرف هایی که برای سرنگونی نظام بشار اسد در سوریه تلاش می کنند ، درصدد براندازی نظام عراق نیز هستند.
نوري المالکي نخست وزير عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری مالکی در گفت‎وگو با شبکه المیادین بر مخالفت کشورش با تجهیز هر یک از گروه‎های مسلح سوریه تاکید کرد و گفت: عراق برای جلوگیری از انتقال سلاح از مرزهای این کشور به سوریه ، نظارت بر مرز را تشدید کرده است.

وی اظهار داشت: درصورتیکه دخالت برخی کشورها در سوریه نبود و آنان از گروه های مسلح حمایت نمی کردند ، شاهد ریخته شدن خون مردم آن کشور نبودیم.

وی با بیان اینکه انقلاب های کشورهای عربی رهبری مشخص ندارند، اظهار داشت: این انقلاب ها در کشورهای عربی باعث به وجود آمدن شرایطی شده است که تشخیص خوب و بد را از هم ناممکن ساخته و بیم آن می رود که منطقه ناآرام گردد.

وی خاطرنشان کرد: اوضاع در کشورهای عربی بعد از انقلاب به ثبات نرسیده است و نگرانی هایی که قبلا درباره انقلاب در کشورهای عربی وجود داشت ، اکنون کاملا بجا است.

نخست وزیر عراق ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع مصر و لیبی خواستار وحدت کشورهای عربی شد و گفت: البته وحدتی که از آن سخن می گوییم، آن وحدتی نیست که معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی از آن سخن می گفت بلکه وحدتی مانند وحدت کشورهای اتحادیه اروپاست./902/د101/ک

ارسال نظرات