۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۳۶۵
خطیب جمعه کربلا:

عدم تحقق وعده ها ناشی از بی احترامی مسؤولان به مردم است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا با انتقاد شدید از وضعیت خدمات رسانی در عراق، عدم تحقق وعده های مسؤولان را ناشی از بی احترامی آنان به مردم توصیف کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد به بررسی مشکلات موجود در عراق پرداخت و مسؤولان را به احترام به شهروندان فراخواند.

وی گفت: بدون شک هر شهروندی احساس می کند کشورش باید پیشرفت کند و این امر نشان دهنده عشق به کشور و سرزمین است و آرزو دارد همیشه در حالت پیشرفت باشد، این پیشرفت هم در زمینه کشور و هم در زمینه شخصی است.

حجت الاسلام صافی با انتقاد شدید از حرکت کند برخی پروژه های شهر مقدس کربلا، افزود: شهر کربلا سرشار از مردم و زائران است و در برخی از مراسم ها کمبودهای فراوانی دیده می شود بنابراین انتظار می رود که مسؤولان توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند، اما متاسفانه برخی از پروژه هایی که برای حل مشکلات این شهر انجام می گیرند به معضلی برای مردم و شهر مبدل شده اند.

نماینده آیت الله سیستانی عدم تحقق وعده های مسؤولان را ناشی از بی توجهی آنان به مردم دانست و تصریح کرد: غیر معقول است که مشکلات بدون حساب و کتاب ادامه پیدا کنند و پروژه های همچنان به کندی انجام گیرند. یک مشکل عمومی در کشور وجود دارد و آن اینست که به مردم بی احترامی می شود و وعده هایی که به آنان داده می شود در موعد مقرر انجام نمی گیرند.

وی اظهار داشت: مسؤولان چگونه عملکرد خود را با وجود چنین مشکلاتی می سنجند و نسبت به عملکرد خود ابراز رضایت می کنند و سازمان بازرسی چرا عکس العملی در قبال تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی نشان نمی دهد؟

سید احمد صافی از بی توجهی مسؤولان به فضای سبز انتقاد کرد و ادامه داد: بیشتر از یک بار یک موضوع تکراری را بازگو کردیم که آن اهمال در تغییر وضعیت جغرافیایی شهر مقدس کربلاست. مسؤولان باید بدانند که عراق دارای دو رود بزرگ است و باید تلاش کنند تا نقشه ای برای سرسبز ساختن کشور و شهر کربلا داشته باشند.

خطیب جمعه کربلا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بررسی مشکلات حجاج عراقی پرداخت و بیان داشت: حجاج عراقی در هنگام بازگشت به کشورشان با مشکلات فراوانی مواجه می شوند، در حالی که حجاج همه کشورها به کشورشان بازمی گردنند حجاج عراقی همچنان در فرودگان سرگردان باقی می مانند.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی اینست که به شهروندان احترام گذاشته نمی شود و مسؤولان هواپیمایی کشور باید پاسخگوی این مشکلات باشند، البته این مشکلات را بارها به مسؤولان بازگو کرده ایم، اما هیچ گوش شنوایی وجود ندارد و تنها وعده هایی درباره حل این مشکلات را شاهد هستیم.

حجت الاسلام صافی همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک شعبان و بیان فضایل این ماه از همه مسلمانان خواست از فضایل این ماه بی بهره نمانند و تمام تلاش خود را برای تغییر معنوی و اخلاقی انجام دهند.

نماینده آیت الله سیستانی از سالروز میلاد ائمه معصومین در این ماه یاد کرد و ابراز امیدواری کرد جشن های میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد(ع)، حضرت اباالفضل (ع) و منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در خور شان اهل بیت (ع) برگزار شود و مردم از فضایل این ایام فرخنده بهره مند شوند./980/ب911/ک




ارسال نظرات